عضو کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

فرار آب از سرچشمه‌های کارون/ متهم کیست؟!

عدم مدیریت منابع آبی در سرچشمه‌های کارون و خشک شدن تالاب‌های خوزستان خسارات سنگینی به کشاورزان منطقه وارد کرده و باعث افزایش آلودگی هوا شده است.
کد خبر: ۹۷۵۱۲۳
فرار آب از سرچشمه‌های کارون/ متهم کیست؟!

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: برداشت و انتقال بدون برنامه آب از سرچشمه‌های کارون آثار مخرب زیست محیطی و اقتصادی دارد و مردم خوزستان نسبت به سیاست‌های دولت در این خصوص معترض هستند.

سید راضی نوری افزود: آب رودخانه کارون و کرخه باید به نحو مطلوب تقسیم شود و برای این منظور دستورالعمل تدوین شده است ولی در سال‌های اخیر و همزمان با خشکسالی، شاهد برداشت و انتقال آب خارج از قانون هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر عدم تقسیم مناسب آب علاوه بر شوش کشاورزان آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان را نیز با مشکل مواجه کرده است در حالی که آب یک مسئله ملی است برای این که کشاورزان به حق خود برسند باید حق آبه‌های معین تعریف شود.

نوری در عین حال تصریح کرد: مسئله مردم خوزستان و به طور خاص شهرستان شوش ایجاد اشتغال است دولت باید از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی منطقه استفاده کند و مردم باید سهامدار واقعی شرکت‌های صنعتی موجود در منطقه خود باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به فشارهای آمریکا و تمدید تحریم‌ها علیه ایران اجرای اقتصاد مقاومتی چاره کار است، وابستگی به نفت باید فراموش شود و بخش کشاورزی و عمران بیشتر تقویت شده و برای مردم اشتغال و درآمدزایی پایدار ایجاد کنیم.

رضا گلین شریف دینی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
jabermansoriabo45@gmail.com
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
۰
۰
سلام بنده بعنوان كشاورزكاملآبانظرآقای دكترسیدراضی نوری موافقم وپشتبانی ازاین برادرعزیز راازهمه كشاورزان منطقه خواستارم ..جابرمنصوری

نیازمندی ها