مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: کرمان آذر ماه جاری میزبان بیش از ۷۰ نفر از هنرمندان مستندساز و برگزیدگان دهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» می‌شود.
کد خبر: ۹۷۴۵۲۵
کرمان میزبان برگزیدگان جشنواره «سینما حقیقت»

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، محمدرضا علیزاده ضمن بیان این مطلب افزود: استان کرمان روزهای ۲۳ تا ۲۵ آذر ماه جاری میزبان بیش از ۷۰ هنرمند مستندساز و برگزیده دهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» است.

وی ادامه داد: دهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران، «سینما حقیقت» از ۱۴ تا ۲۱ آذر ماه با حضور ۷۰ مستندساز داخلی و خارجی و تعدادی از مستندسازان استان کرمان در هفت بخش برگزار می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: این اداره کل در راستای تقویت و حمایت از فعالیتهای سینمایی و نیز مرور فیلم‌های منتخب جشنواره، طبق تفاهم نامه ای با دفتر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از ۲۳ آذر ماه میزبان نزدیک به ۸۰ نفر از برگزیدگان، هیئت داوران و مسئولان برگزاری دهمین جشنواره سینما حقیقت است.

وی توضیح داد: طی این مدت، علاوه بر اکران سه فیلم برگزیده مستند؛ حداقل ۳۰ فیلم از فیلم های برگزیده جشنواره امسال و فیلم های برگزیده تعدادی از فیلم سازان مستند کرمان در سالن سینما «شهر تماشا» اکران خواهد شد. همچنین کارگاه‌های آموزشی برای شرکت علاقه مندان، هنرمندان و اهالی سینما در تهران و کرمان تدارک دیده شده است.

مدیر کل ارشاد استان کرمان خاطرنشان کرد: حداقل ۱۴ فیلم از سینماگران کرمانی در جدول اصلی جشنواره قرار گرفته و در سالن های اصلی در زمان مناسب اکران می‌شود. ضمن این که اکران ساخته های سینمای مستند کرمان در تهران و کرمان و آشنایی مردم با این تولیدات و دیده شدن توان و بضاعت سینمای مستند، مهمترین وجه این جشنواره برای هنرمندان استان کرمان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها