اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

بوقلمون و جشن شکرگزاری + عکس

نشریه نشنال جئوگرافیک ( National Geographic) به مناسبت مراسم سنتی جشن شکرگزاری مجموعه عکس های منتخبش از بوقلمون را منتشر کرده است.
کد خبر: ۹۷۲۲۲۷
بوقلمون و جشن شکرگزاری + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نشریه نشنال جئوگرافیک، پنجشنبه 24 نوامبر ( 6 آذر) جشن تاریخی و سنتی شکرگزاری در ایالات متحده آمریکا برگزار شد. نشریه نشنال جئوگرافیک به این مناسبت 8 عکس منتخب از انواع گونه های بوقلمون را منتشر کرده است.

شاید عقاب سرسفید نماد ملی ایالات متحده آمریکا اما یک دوست پردار دیگر هم است که در آمریکا به ویژه در ایام تعطیلات وجود دارد. در آخرین پنجشنبه ماه نوامبر خانواده های آمریکایی دور هم جمع می شوند تا با صرف یک بوقلمون سرخ شده مراسم جشن شکرگزاری را برگزار کنند.

سالها قبل از اینکه آبراهام لینکلن در سال 1863 میلادی جشن شکرگزاری را ابداع کند ساکنان آمریکا به بوقلمون وابسته بودند. چند هزار سال قبل اقوام مایا بوقلمون را اهلی کرده و پرورش می دادند.

بنجامین فرانکلین یکی از پدران بنیانگزارایالات متحده آمریکا احترام ویژه ای برای بوقلمون قائل بود اما اینکه وی وی قصد داشت بوقلمون را جانشین عقاب سر سفید کند ، واقعیت ندارد.

1 - بوقلمون وحشی با نام علمی ملئاگریس گالوپاوو در باغ وحش گریت پلینز سیو فالز ایالت داکوتا جنوبی ،‌عکاس: Joel Sartore .

2 - یک بوقلمون گونه نارانگانست زیرگونه ای از بوقلمون وحشی در باغ وحش ناکسویل ایالت تنسی، عکاس: Joel Sartore .

3 - یک بوقلمون دیگر از گونه نارانگانست نر با چتر گشوده در باغ وحش ناکسویل ایالت تنسی، عکاس: Joel Sartore .

4 - بوقلمون بال و پر رنگین گونه ملئاگریس اوسلاتا که به دلیل رنگ دم و بال ها بیننده را به یاد دارکوب می اندازد در باغ وحش ورلد آکواریوم شهر دالاس ایالت تگزاس، عکاس: Joel Sartore .

5 - بوقلمون علفزار استرالیایی با نام علمی آلکتورا لاتامی در پارک پرندگان سیلوان های شهر اسکاتلند نک ایالت کارولینا جنوبی، عکاس: Joel Sartore .

6 - سر یک بوقلمون گونه ملئاگریس اوسلاتا در باغ وحش ورلد آکواریوم شهر دالاس ایالت تگزاس، عکاس: Joel Sartore .

7 - یک بوقلمون وحشی ماده ریو گرانده در باغ وحش شایان مونتانی شهر کلورادو اسپریگز ایالت کلورادو،عکاس: Joel Sartore .

8 - سر یک بوقلمون وحشی نر ریو گرانده در باغ وحش شایان مونتانی شهر کلورادو اسپریگز ایالت کلورادو،عکاس: Joel Sartore .


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رضا شكوهی
-
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
داستان جشن شكرگزاری روایت دیگری هم دارد, گویا عده ای از مهاجرین اولیه امریكا به علت عدم پیشبینی شرایط جوی هوا گرفتار سرمای بسیار شدید منطقه زیست موقت خود میشوند و بعلت كمبود مواد غذائی تازه و ویتامین ث دچار بیماری و ضعف شدید میشوند و تعدادی هم جان میبازند كه در این هنگام سرخپوستان بومی ان منطقه به كمك انها امده وبا دادن اغذیه تازه محلی احتمالا بوقلمون انها را از مرگ حتمی نجات می دهند و مژدگانی دریافت میكنند؟؟؟
ژول ورن
-
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
تخیلت بیسته !
رضا شكوهی
-
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
ژول ورن مثل اینكه دنیا را در تفكر خودت میبینی موفق باشی!

نیازمندی ها