این روزها اگر گذرتان به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیافتد حال و هوای متفاوت آن را از عمق جان می توان احساس کرد؛ صدها دلباخته و عاشقی که برای ملحق شدن به میلیون ها عزادار حسینی سفر هوایی را انتخاب کرده اند.
کد خبر: ۹۶۹۴۷۰
موکب روح الله؛ عمود صفر کربلا +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، مقصدشان نجف است گروهی از مشتاقانی که دل دل می کنند برای نزدیک تر شدن به بارگاه پر جاذبه حسین (ع)؛ بارگاهی که از همین فاصله 1000 کیلومتری نزدیک تر از هر چیز و هر کس است.

از ساعت 6 صبح پروازها آغاز می شود و تا 18 ادامه دارد؛ این حجم انبوه مشتاقان پیاده روی اربعین است که ساعت های پرواز به نجف را فشرده کرده است.

اینجا عمود صفر کربلا نام دارد؛ خادمان و بدرقه کنندگان زائران امام حسین (ع) این نام را برایش انتخاب کرده اند.

جوان 26 ساله ای را می بینم که پارچه نوشته 1020 کیلومتر تا کربلا را می بیند و بی اختیار گونه هایش تر می شود و می گوید: بی قرار لحظه ای هستم تا پایم به دروازه کربلا یعنی عمود 1460 برسد.

خادمانی که حال و هوای فرودگاه را اربعینی کرده اند با خدمات متنوعی مسافران پیاده روی کربلا را بدرقه می کنند؛ از صبحانه ای مفصل گرفته تا پذیرایی های مختصر و همچنین کتابچه ها و بروشور ها و لوح های فشرده ای که برای آشنایی زائران با چند و چون پیاده روی در اربعین حسینی ارائه می کنند اما مسافران هوایی نجف تنها به زائران ایرانی محدود نمی شود.

هواپیماهایی از کشورهای مختلف به فرودگاه امام (ره) می آیند و از طریق موکب روح الله عزم نجف می کنند تا آن ها نیز در این اجتماع باشکوه و ده ها میلیونی مسلمانان جهان برای نشان دادن اتحاد و همبستگی مسلمانان سهیم باشند.



برای این زائران خارجی نیز تمهیدات خوبی اندیشیده شده است؛ خادمان زائران حسینی در فرودگاه به این زائران لوح های فشرده و بروشورهایی با عنوان «who is hussain» ارائه می کنند.

یکی از زائران خارجی که از هلند به فرودگاه امام (ره) آمده است و منتظر ساعت پرواز به سمت نجف است، وی با ابراز خوشحالی از اینکه ایران برای زائران حسین (ع) ارزش بسیاری قائل است می گوید: تمام عشق من این است که در اجتماع دشمن شناسانه اربعین حضور یابم و به بارگاه نورانی حسین (ع) و ابوالفضل (ع) قدم بگذارم.



گفته می شود امسال مردم کشورمان دو برابر بیشتر از پارسال با هواپیما عازم پیاده روی اربعین هستند به گونه ای که 300 هزار نفر از مردم از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم نجف می شوند.
بیش از 2 میلیون زائر ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور دارند.

محمود نویدی، مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)در ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم که به صورت زنده از شبکه افق پخش می شد، گفت:هدف از راه اندازی موکب روح الله الگو برداری از حرم امام هشتم حضرت امام رضا (ع) می باشد، آرزوی همه ما شیعه ها خدمت رسانی به زائران در بارگاه امام رضا (ع)وسایر بارگاه هاست این خدمت ممکن است هرجای بارگاه باشدواین افتخار ماست.


نویدی گفت: بنده مدتها در فکر این بودم که فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) برای کسانی که از طریق هوایی برای زیارت به نجف و کربلای معلی از این فرودگاه اعزام می شوند خدمت رسانی انجام شود، واین فرودگاه اولین نقطه برای شروع زیارت می باشد.

وی گفت:کربلای که خاکش برای ما مقدس می باشد و ما هر چه داریم از امام حسین (ع) داریم، تصمیم گرفتیم از همین جا به زائرین خدمت رسانی کنیم هر چند که کسی که از این فرودگاه تردد می کند زائرهم نباشد و غریب هست ولی آموزه های دینی ما به ما کمک وراهنمایی کردن وخدمت رسانی را یاد داده واین ایام، ایامی است که اسوه، الگو ایثار گذشت راتوی این ایام داریم بی گمان جود و بخشش و انفاق از خصلت‌های والای انسانی است که مطلوب همه انسانهاست و موجب ایجاد الفت و همدلی در میان آنها می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها