پس از بحث مخالفان و موافقان

طرح شفافیت دریافتی مدیران در مجلس رد شد

گفت و گو با یک نماینده در رابطه با علل مخالفت نمایندگان مجلس با طرح شفافیت دریافتی مدیران

اهتمام مجلس؛ رسیدگی به دریافتی‎های نامتعارف

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد پس از سخنان مخالفان و موافقان و نماینده دولت، کلیات این طرح به تصویب نرسید.
کد خبر: ۹۶۸۰۳۷
اهتمام مجلس؛ رسیدگی به دریافتی‎های نامتعارف

حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی- قضایی مجلس دهم، پیرامون عدم اقبال نمایندگان بر طرح شفافیت دریافتی مدیران در بهارستان، به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: اولا کمیسیون اصل نود وظیفه رسیدگی به این طرح را نداشته و این مهم از مهمترین اشکالات لایحه بود.

وی افزود: طبق قانون اساسی و ماده 49 آیین نامه مجلس، در این خصوص مسئولیتی برای رسیدگی برای کمیسیون اصل 90 مجلس تعریف نشده است.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شواری اسلامی در تشریح وظایف کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: رسیدگی به شکایات مجاری دولتی و قوه قضاییه از اعم وظایف این کمیسیون است.

نوروزی بررسی لوایح شفافیت دریافتی توسط کمیسیون فوق را کاملا غیر کارشناسی برشمرد و تصریح کرد: در قانون آمده است، چنانچه مدیری بیش از آنچه در قانون خدمات کشوری آمده دریافتی داشته باشد، مشمول مجازات متناسب با تخلف خواهد شد.

این کارشناس حقوقی در ادامه گفت: بطور کلی در ماده 76 قانون خدمات کشوری ذکر شده، حداکثر حقوق، 7 برابر حداقل حقوق در ایران است. در حالی که؛ اعضای کمیسیون اصل 90 این عدد را به 2 برابر تغییر داده بودند.

وی با بیان اینکه اینکه اساسا کمیسیون اصل نود درک درستی از اصل موضوع نداشته، اظهار داشت: با مطالعه طرح توسط کمیسیون قضایی به این نتیجه رسیدیم که طرح شفافیت نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه بر مشکلات آن خواهد افزود.

نوروزی در پاسخ به این سوال که نهایتا کدام کمیسیون از مجلس صلاحیت رسیدگی بر طرح شفافیت دریافتی مدیران را دارد گفت: کمیسیونی مشترک متشکل از کمیسیون اجتماعی – اقتصادی و قضایی به این موضوع خواهد پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: مجلس با حساسیت ویژه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، پیگیر دریافتی ‎های متعارف خواهد بود و تنها دغدغه ما این است که موضوع به طور کارشناسی و دقیق در بوته بررسی قرار گیرد.

گفت‎وگو از محمدرضا شجاعیان – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
یك كارتن خواب
-
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
چشم مجلس روشن
فاطمه سادات امینی
-
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
یكی بیاد حقوق خود این آقایون رو بررسی كنه نه؟؟! باور كنید زیر 15 میلیون حقوق بگیرن كار نمیكنن/تهمت نیست فیش های نجومی این مووع رو ثابت كرده
جانباز و بازنشسته
-
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
مردم منتظر اقدامات مسئولان خصوصا" مجلس و قوه قضائیه می باشند .
بنده خدا
-
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
۰
۰
این نماینده های محترم منتظر جواب مردم در انتخابات مجلس باشند

نیازمندی ها