فاطمه 11 ساله در گفت‌وگو با جام‌جم؛

قصاص کردم تا دنیای دختران را خراب نکنند

«حکم قصاص چشم شوهر عمه ام را اجرا کردم تا دیگر کسی جرات نکند زندگی ما دختران را خراب کند.» این بخشی از اظهارات فاطمه است که توسط شوهرعمه اش نابینا شد. بعد از گذشت هفت سال از این حادثه، حکم قصاص متهم در زندان رجایی شهر اجرا شد.
کد خبر: ۹۶۶۹۹۲
قصاص کردم تا دنیای دختران را خراب نکنند

به گزارش جام‌جم، فاطمه سه ماه و نیم دیگر پا به یازدهمین بهار زندگی اش می‌گذارد. او هفت سال پیش زمانی که به خانه عمه اش در یکی از روستاهای قروه رفته بود، شوهر عمه اش داخل چشمانش آهک ریخت.

متهم پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران منتقل شد. این در حالی است که او همچنان خود را در بلایی که برسر فاطمه آورده بود، بی تقصیر می‌د انست.

فاطمه در حالی که آرام دستانش را به دستان پدر گره زده بود، وارد دفتر اجرای احکام شد تا مراحل پایانی اجرای حکم سپری شود. دخترک در گفت‌وگویی با جام جم از روز حادثه و سختی‌های زندگی در این هفت سال صحبت کرد.

درباره روز حادثه بگو؟

ما مهمان خانه عمه ام بودیم. شوهرش آخر شب آمد. صبح، زودتر از همه بیدار شدم. او به بهانه این که می‌خواهد مرا به سرویس بهداشتی ببرد تا دست و صورتم را بشویم، مرا به بخش دیگر از خانه‌شان برد که مخروبه بود. با زانوهایش پاهایم را گرفت و دستانم را هم با یکی از دستانش گرفت. خیلی ترسیده بودم. هرچه تقلا زدم از دستش فرار کنم، نتوانستم. او آهک را از ظرفی که کنارش بود برداشت و داخل چشمانم ریخت. چشمانم بشدت سوخت. فریاد زدم تا رهایم کند اما بی فایده بود. بعد مرا به سمت پله‌های خانه برد و رها کرد.

تاکنون چند بار عمل جراحی انجام داده‌ای؟

در این هفت سال 20 عمل جراحی مختلف چشم انجام دادم. حتی وزیر بهداشت هم چشمانم را معاینه کرد اما او نیز مثل بقیه به من گفت چشمانم شاید دیگر نبیند. دو بار هم برای ادامه درمان به آمریکا سفر کردم که تائیدکردند بینایی ام را از دست داده‌ام.

از زندگی بعد از این حادثه بگو؟

دنیای کودکانه‌ام عوض شد. مادرم شوکه شده بود و هنوز هم حالش بد است. خیلی گریه می‌کردم و بی‌تاب بودم. کابوس روز حادثه مدام با من بود. چهار سال نمی‌‌توانستم با ماجرا کنار بیایم. با کمک و دلداری‌های پدر و مادرم بود که شرایط سخت را تحمل کردم.

مدرسه هم می‌روی؟

بله. کلاس پنجم هستم. درس هایم خوب است و در مدرسه با افرادی مثل خودم که براثر حادثه یا مادرزادی بینایی چشمانشان را از دست داده‌اند، درس می‌خوانم.

دوست داری چکاره شوی؟

دوست دارم درس بخوانم. دانشگاه بروم و مدرک مترجمی زبان انگلیسی بگیرم. امیدوارم دولت کمکم کند به این آرزویم که ادامه تحصیل است، برسم.

خودت اصرار به اجرای حکم قصاص داشتی؟

بله. می‌خواستم او نیز این دردی را که من می‌کشم، تحمل کند. من می‌خواستم این حکم اجرا شود تا دیگر هیچ‌کس به خود اجازه ندهد دنیای ما دختران را بگیرد. ما حق زندگی داریم. پدرم به سختی پول تفاضل دیه را تهیه کرد تا این حکم اجرا شود.

چه زمانی متوجه شدی حکم اجرا می‌شود؟

هفدهم آبان بود. هنگام ظهر که از مدرسه به خانه آمدم، متوجه شدم از دادسرا تماس گرفته‌اند که حکم اجرا می‌شود و روز بعد در زندان رجایی شهر کرج حاضر شدیم.

کمی می‌ترسیدم. به مدرسه نرفتم و همراه خانواده به زندان رفتیم. شوهرعمه‌ام را از سلول زندان بیرون آوردند و به اتاقی آوردند که من و خانواده‌ام بودیم. او با دیدن ما گریه کرد، التماس کرد که او را ببخشیم. به او گفتم یادت هست که من به تو التماس کردم، گریه کردم که چشمانم را نسوزان اما تو سوزاندی و مرا نابینا کردی.

بعد چه شد؟

متهم را به اتاق پزشکی بردند تا با حکم قضایی دو چشم او را نابینا کنند. من و پدرم پشت در منتظر بودیم. دست و پایم می‌لرزید و بدنم یخ زده بود. می‌ترسیدم نکند حکم اجرا نشود اما ساعاتی بعد به ما گفتند حکم اجرا شده است. از امروز دنیایم جدیدتر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷۷
كاربر
-
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
درود واحسنت به شرف تو دختر .آفرین كه حقت گرفتی .امیدوارم این دنیا جدید طوری برات رقم بخوره كه بتونی اون روزای سخت فراموش كنی ویه زندگی توپ برای خودت بسازی.(اون لحظه رو خوندم كه دستات و محكم گرفته بود وقتی تجسم كردم دختر به اون كوچیكی چه زجری كشیده قلبم گرفت.درسته لذتی كه تو بخشش هست نمیشه انكار كرد.ولی احسنت كه نبخشیدی.)درس عبرت شه برای اینجور افراد شیطان صفت
محسن
-
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
با سلام
درود وسلام خدا برتوباد جرقه امید قصاص نامردان را دردل مردو وقوه قضائیه زدید امید است خدای نركده اگر این گونه نامردی ها ادامه یابد در سریعترین زمان فصاص انجام شود تا امثال اینها اگر فكری داشته باشند دیگر تكرار نگردد.
ضمناً دولت وقوه قضائیه هم فكری بابت برابری ما انسانها داشته باشند كه دیه زن ومرد یكی باشند هردو انسان وهردو آفریده خدای منان هستیم درست در فقه اسلام اشاره ای به آن شده ولی مراجع تقلید می توانندكاری انجام دهند واین مهم هم صورت گیرد.
محمد
-
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
صدآفرین بر تو دختر ایران زمین امیدوارم تمامی این لحظات بسیار سخت را فراموش كنی و با قدرت تمام به تمام آرزوهایت برسی . بسیار سخت است كه این نوشته ها رو نمیتوانی ببینی كه حتی دركش هم برای ما مشكل است از صمیم قلب امیدوارم اخبار موفقیتهایت را پیوسته بشنوم موفق باشی
علی تهرانی
-
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
باسلام:درود برتو .اگر تمام قربانیان اسید پاشی اینطوری قصاص میشدند هم اكنون كمتر شاهد این وقایع بودیم.
حسن
-
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
احسنت دختر گلم.
كاش این قانون دیه اضافه را بردارن. آخه چرا باید اضافه پرداخت كنه.
خدا لعنت كنه كسانی را كه باعث تاخیر در اجرای حكم اسیدپاشان می شوند.
م.د
-
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
ای دختر ایران زمین باآنكه میدانم نمی توانی این نوشته رابخوانی ولی می نویسم از صمیم قلبم من بعنوان مرد و مردان این سرزمین ازطرف این بی شرمان و نامردان و نامردمان وحیوان صفتان كه حیف است حتی نگاهشان به فاطمه و فاطمه ها بیافتد سرتعظیم فرود میآورم و بعنوان خواهر كوچكترم دستت را می بوسم و برایت آرزوی بهترینها رادارم تابدانی هنوز انسانیت مردانگی زنده است و اگر اگراگر ذره ای غم و اندوه و گناه دراین عمل شجاعانه ات احساس كردی درروز قیامت بگردن میگیرم ای شیردختر ,خواهرم به امید رسیدن به تمامی ارزویت كه ارزوی ما هم هست
مجتبی
-
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
كثافت رذل را باید میكشتند بجای اینكه كورش كنندوووامیدوارم درعذاب الهی بسوزد بسوزدوبسوزد حالم خراب شد كاش من هم هنگام اجرای حكم بااوبودم
ریحانه
-
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
آفرین به این جسارتت. كاش قربانیان اسید پاشی هم مثل تو رفتار كنن. انشاءالله كه زیر سایه پدرو مادر و با همت خودت آینده ات رو بسازی...
كارمند
-
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
خیلی گلی فاطمه ، بهترین تصمیم راگرفتی
زینب
-
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۱
خوب كاری كردی عزیزدلم انشاالله زندگی خوب وباسعادتی درپیش روداشته باشی. گلم ناراحت نباش ازاینكه نمی تونی ببینی خوبان روباچشم بسته هم میشه دید خوبان درقلب آدم نفوذ میكنندوزندگی میكنندوآدمهای كثیفی مثل شوهرعمت وامثال اونو همون بهتركه آدم نبینه انشاالله بعدازصدوبیست سال زندگی زیباوباافتخاربهشت خدارومیببنی مهم آخرت دخترنازم گل قشنگم دنیاكه مكان گذره وهمه مسافریم انشاالله چندسال دیگه جام جم ازموفقیتهات وخوشبختیت بنویسه وما بخونیم وخوشحال بشیم من نمیدونم چراقانون تفاضل دیه میگیره این چه وضعشه حداقل كسانی كه ندارن ودستشون خالی هست نبابدپرداخت كنند یكی نیست به این وضعیت رسیدگی كنه
حمید
-
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
قانون تفاضل دیه!!!!
مگر انسان ها چه فرقی با هم دارن؟
مگر انسان ها مارك وبرند دارن كه دیه شون با هم فرق كنه؟؟؟
بینام
-
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
احیانا پای اتباع كه دربین نبوده
زینب
-
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
ازهرصدتاجنایت نودتاش كارهم وطنای گل خودمونه بعضی هم وطنای عزیزمون روی داعش روهم سفیدكردن
با اخلاق
-
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
وقتی خبر را خواندم از تصور آنهمه زجر در هنگام پاشیدن آهك به چشمانش و سالها دردو رنج عمل و دست آخر نابینایی این طفل معصوم قلبم گرفت تمام وجودم یخ كرد. چقدر زجر كشیده این نوجوان 11 ساله كه راضی به قصاص شده است . به امید روز كه نامردمی و قصاوتها از بین مردم مملكتم رخت بر بندد و همه اخبار حاكی از شادی و موفقیت های هموطنان باشد.
مریم
-
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
عزیزم چی كشیدی وقتی خبر رو خوندم خیلی ناراحت شدم ان شاء الله علم پیشرفت كنه بینایی خودت رو به دست بیاری در تحصیل و زندگی موفق باشی بهترین كار رو كردی اگه می بخشیدی شاید روانی سر یكی دیگه این بلا رو می آورد.
بهروز
-
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
چه عجب این یه دونه قربانی اسید پاشی عاقل از آب دراومد و لوس بازی بخشش رو رد نیاورد هر كسی جرم اسید پاشی رو ببخشه به بقیه خیانت كرده چون در كشور با اسدپاشا برخورد نمیكنه.
امید
-
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۱
۰
دختر عزیزم خدا لعنت كنه این نامرد رو. ولی این را بدان كه دنیایی كه در پیش روی توست سراسر نو رو امید است حتی اگر نبینی ولی دنیایی كه روبروی این نامرد است سراسر ظلمت و تاریكی و زجر است.
مهرداد
-
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
خود كرده را تدبیر نیست سزای جنایت همین هست تازه اون جنایتكار زیر نظر پزشك بوده و عذاب نكشیده و تازه یه پولی هم گرفته به نظرم عدالت اجرا نشده
حمید
-
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
آفرین به غیرت این دختر ایرانی
علی
-
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
معلوم نشده انگیزش از این جنایت چی بوده!
سیمین
-
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین
تنها همین مرا قانع میكند.
خدا را شكر به شجاعت تو دختر عزیزم كه تونستی انتقامت را بگیری.
خوب شد كه این كار را كردی.
خدا بهمراهت همیشه.
انسانم ارزوست
-
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
بسیار لذت بردم از گرفته شدن حق این دختر جوان اگراینكار را نمیكرد این شخص ممكن بود كه به اعمال بد دیگری دست میزد با امید به ببخش دوباره ، سپاس و درود بر این دختر فهمیده
رضا احمدی
-
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
دمت گرم
مرحبا

كاش عمدا ان چشمش را هم در میاوردی
زاهدی
-
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
امیدوارم باعنایات خداوند بزرگ چشم این دختر بی گناه درست بشه
یوسف
-
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
قروه رفته ام مركز اصلی خرید والبته فروش تریاك و مواد مخدرست وشوهر عمه اش خمار بوده.
فرید
-
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
حالا بایستی به این پستت بخندیم یا به حال نزار تو نشئه گریه كنیم؟
سلام
-
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
ایكاش این مبحث تفاضل دیه در قوانین تین مملكت اصلاح میشد واقعا این حكم نمك روی زخم پاشیدن را برای خانواده داغدیده دارد
سلیمان
-
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
بلی یك موقع پیش میاد كه طرف به صورت تصادفی واتفاقی مجرم میشه بهر صورت اون قابل بخشش باشد خوب است اما در همچین برنامهای ددمنشانه نباید بخشید ...شما كارتان خوب بود كه نبخشیدی تا عبرت همگانی بشه
علیرضا
-
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
به امید روزهای سرشار از موفقیت و كامیابی برا شما خواهر خوبم .خدا لعنتش كنه شوهر عمه ملعونتو كاش میفهمیدیم چرا این كار وحشیانه رو انجام داده
باقری
-
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
سلام دخترم باز هم در حق تو جفا شده و قانونی و اسلامی حكم نداده اند شوهر عمه ات لعنت الله علیه چند سالش است اگر فرض كنیم 50 سال نهایت 20 سال دیگر میبیند ولی تو نزدیك 70 سال نابینایی این چه حكمیست آیا امام علی ع همین حكم را میداد.
د
-
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
عمر دنیا محدوده و قصاص فقط تاوان دنیایی عمل فرد خاطیه.چرا جاییكه به نفعتونه اسلام خوبه و جایی كه هنوز آتش غضبتون شعله ور مونده اسلام بد میشه؟ بهتره برید قضاوتهای امام امیرالمومنین رو بخونید بعد هر سوالی داشتی بایك اسلام شناس واقعی مطرح كنی. به اعتقادات مردم هم شبهه وارد نكنید
مریم
-
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
افرین دختر قشنگم. بهترین كار را انجام دادی.ارزوی بهترین ها رو برات دارم و احسنت بر پدر و مادرت كه با پیگیری خود این حیوان را به سزای عملش رسوندن .اگر قوه قضائیه قصاص این افراد حیوان صفت را به موقع انجام میداد كمتر شاهد این حوادث تاسف بار بودیم.
روح الله
-
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
عزیزان هم وطن گویا امریكایی ها پرچم خودشون رو اتیش زدن . داره شورشهایی در كشور یانكیها میشه /// به امید خدا نابودی امریكا نزدیكه // مرگ بر شغالهای امریكایی
طاهره
-
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
بازم پابرهنه پریدی وسط؟؟؟
سمیر
-
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
به موضوع چه ربطی داره...
یونس
-
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
باسلام میشه خودتو معرفی كنی ماهمه این با غیرت ها رو ببینیم
ایرانی
-
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
روح الله جون میشه بگی چه ربطی به موضوع داشت ؟!
علی
-
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
بخدا ازصدتا مرد مردتری افرین
حسن
-
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
درود بیكران بر تو دختر شجاع كه كه این حیوان كثیف و ملعون رو نبخشیدی و صد درود بر تو كه در این مدت تحت تاثیر خرافات گروه صلح و سازش دادگاه و خواهران باصطلاح نیكوكار در بخشیدن متهم كشیف قرار نگرفتی درود بیكران بر تو باد ای قهرمان .موفق باشی
محمدد
-
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
دمت گرم.خوبش كردی حقش بود.
بینام
-
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
تمام مشكل جامعه ما سر این است كه قانون اجرا نمیشود اگر من بدانم پاسخ كارم را در اسرع وقت میگیرم مراقب كارهایم خواهم بود
ایرانی
-
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۱
به به چه چه . این كجاش خوبه ؟!. یكی بر اثر حماقت چشمانش را از دست داده و یكی دیگه هم به آن اضافه شد . به جای این می توانستند طور دیگه ای حق این دختر را بگیرند . مثلا یك مستمری تا آخر عمر برای او تعیین می كردند كه مرد باید می داد و .... . حالا چه چیزی نصیب این دختر شده .؟!!
یاسر
-
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
ساكت شی نمیگن لالی عزیز.كاش سر خودت بیاد و تا آخر عمر مستمری بگیری الهی
مهدی
-
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
تو اصلا نمیفهمی
ش.ش
-
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
خودتو جای اون بذار !
امید
-
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
در این موارد قصاص درست است. ولی متوجه نشدم كه شوهر عمه چرا این عمل وحشیانه را انجام داد!!!!!!!!!
رضا
-
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
درود برشرفت
صادق
-
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۱
۰
جای تاسفه، چرا باید دیه پرداخت می كردند تا قصاص اجرا شود؟!!!
الی
-
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
حكم اسلام است
مجتبی
-
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
من فكر كنم كه این حق رو قانون بهش داده مازمانی.میتونیم بهترین قضاوت عمر خودمون رو بكنیم كه خودمون رو جای طرف بذاریم اون وقت بهترین قضاوت عمر خودمون رو میكنیم تو اون لحظ ولی اگه با بعضی ادمها این كار رو نكنن بقیه هم میگن خوب كاریش نكردن ماهم بریم این كارو بكنیم
محمد.. شریف
-
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
آقا... من موندم یك دختر بچه چهار ساله..و مهمان چه جرمی میتونسته كرده باشه كه مستحق این جنایت باشه ..؟ معلومه نقشه قبلی داشته و ظرف آهك رو قبلا در محل گذاشته بوده . شكر كه بسزای عملش رسید..
رامتین
-
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
دستش درد نكند. خاطی به سزای كارش رسید
ناشناس
-
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
بهترین كار را كردی. این نامرد حقش بود. در ضمن خیلی وقت ها بخشیدن مجرم در واقع خیانت به جامعه و قربانیان آینده است. حتما با پیشرفت علم پزشكی چشمانت در آینده بینایی خود را دوباره كسب خواهند كرد.
آقچه كندی
-
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
آفرین ! درود بر تو خوب كاری كردی !
سید
-
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
باسمه تعالی
سلام
1. اگر تعویض چشم می تواند بینایی را به این دختر برگرداند، من یكی از دو چشمم را كه خدا بهم هدیه داده را به او هدیه می كنم. گروه خونی من آ+ است. لطفا اگر می شود به من اطلاع دهید.
2. برای خداوند مهربان بازگرداندن بینایی به او با توسل از طریق امام رضا(ع) كه كاری ندارد. هزاران پشه در اطراف وی هستند كه بینایی دارند. آیا برای خدا بازگرداندن بینایی ایشان كاری دارد؟ ایشان بروند حرم امام رضا(ع) و از امام(ع) بخواهند كه به عنوان وسیله از خدا بخواهند تا بیناییشان برگردد. خب اینكه معلوم است برمی گردد.
3. همچنین می شود از سلول های بنیادی برای بازگشت بینایی وی با تزریق نیز استفاده كرد.
به امید خدا
6545
-
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
سلام متوهم
سید
-
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
باسمه تعالی
سلام
درود بر تو واقعا كار بسیار بجا و لازمی كردی. ولی به نظر من حق قصاص كامل اجرا نشده. اینچنین یك انسان پست فطرتی را آیا بعد از سال ها باید در همین حد قصاص كرد؟ حد اقلش اینست كه همانگونه كه این دختر مظلوم سال ها نتوانست معالجه كند تا بیناییش را كامل از دست داد می بایست به او هم اجازه معالجه تا سالها را ندهند.
من به قاضی می گویم، آیا اگر این دختر دختر تو بود هم این حكم را می دادی؟ شخصی به این پست فطرتی از نظر اجتماعی هم قصاص ندارد؟ و باید بعد از قصاص فورا به پزشك مراجعه و خود را درمان كند و به ریش قانون بخندد؟
من فكر می كنم آن قاضی كه این حكم را داده است نیز میبایست به علت قصور محاكمه شود.
علی داد
-
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
قوه قضاییه هم باید تاوان اینهمه سهل انگاری ها را بدهد .خداوند جای حق نشسته می خواهند حقت را بگیرند یه پولی هم ازت میگیرند.
ف . م
-
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
برادران و خواهران عزیز به نكته ای مهم توجه داشته باشندكه دیه فوق برای خانواده محكوم پرداخت می شود كه تحت تكفل او هستند . بهرحال زن وبچه ها و... كه گناهی نكرده اند و درست به همین دلیل است كه دیه مرد دو برابر زن است زیرا اگرچه زیان معنوی این آسیب ها بویژه برای خانواده های زن یا مرد آسیب دیده یكسان است اما از نظر خسارات مادی و اقتصادی یكسان نیستند هنوز هم این مردها هستند كه نان آور خانواده اند و به عنوان یك اصل كلی در قوانین وشرع مقدس اسلامی زنان حتی اگر شاغل یا دارای ثروت و مكنت كافی باشند نیز موظف به تامین معاش خانواده یا شركت در آن نیستند .
ف . م
-
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
برادران و خواهران عزیز به نكته ای مهم توجه داشته باشندكه دیه فوق برای خانواده محكوم پرداخت می شود كه تحت تكفل او هستند . بهرحال زن وبچه ها و... كه گناهی نكرده اند و درست به همین دلیل است كه دیه مرد دو برابر زن است زیرا اگرچه زیان معنوی این آسیب ها بویژه برای خانواده های زن یا مرد آسیب دیده یكسان است اما از نظر خسارات مادی و اقتصادی یكسان نیستند هنوز هم این مردها هستند كه نان آور خانواده اند و به عنوان یك اصل كلی در قوانین وشرع مقدس اسلامی زنان حتی اگر شاغل یا دارای ثروت و مكنت كافی باشند نیز موظف به تامین معاش خانواده یا شركت در آن نیستند .
ایدین
-
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
اگر مردی افراد تحت تكفل نداشته باشد چی؟ اونوقت دیه اضافی پرداخت نمیشود؟
نوید
-
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۱
این چیزهای ك دختر دایم میگه همش دروغه به این ماه عزیز قسم میخورم ك اون حرفایی ك زد دروغ بود من در شب حادثه حضور داشتم وقتی كه فاطمه این اتفاق براش افتاده بودمحمدرضا اصراداشت ك اورا به نزدیك ترین درمانگاه ببرند اما پدر فاطمه گفت نه نه ما خودمون اونو میبریم اصرارهای محمدرضا بی فایده بود وخانواده فاطمه ،فاطمه رو بردن وپس از چن وقت فهمیدم كه كور شده اگه همون ساعت به درمانگاه میبردنش میتوانست بینایشو بدست بیاره اما به خواسته پدرش نابینا شد والان هم تقصیر پدرش است نه تقصیر محمدرضا اونا دشمنی با محمدرضا داشتن پاپوش براش درست كردن .ازشما كاربران عزیز تقاضا دارم ك نا عادلانه قضاوت نكنید
با اخلاق
-
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
امیدواریم به خداوند یكتا و صاحب این ماه عزیز كه خودش حقایق را برملا كند ما نمیتوانیم نظری دهیم زیرا در متن حادثه نبوده ایم .
من
-
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
بر فرض همینطور باشد كه می گوئید اما شما برای سوال اصلی جوابی ندارید ؟! آهك را هم پدر فاطمه به صورتش پاشید ؟!!!!!
من
-
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
برفرض ، همینطوربوده كه شما می گوئید اما به سوال اصلی جواب نداده اید كه فاطمه را چه كسی كور كرد ؟ آهك را كه دیگر پدرش به صورتش نپاشیده !!!!!
زاگرس
-
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
دوست عزیز، آقا نوید شما اگه اینو میدونستی پس برای رضای خدا میرفتی شهادت میدادی.
خودت هم مقصری
احمد
-
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
اینو نگفتی . چطور این حادثه اتفاق افتاد ؟ دختره كه خودش به صورتش آهك نریخته .مگه درلحظه جنایت شما پیششون بودید كه الان دارید قسم میخورید ؟
ناشناس
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
۰
۰
با سلام و احترام این موضوع تفاضل دیه واقعا" باید حل شود بخصوص در جرایم عمدی خانواده داغ دیده برای قصاص قاتل یا ضارب باید پول هم پرداخت كند توجه داشته باشیم میشود با اجماع علما یك فكری به حال این مشكل كرد
د
-
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
كدوم عالم واقعی میتونه از خود خدا جلوتر بزنه؟ به اونم میشه گفت مسلمون؟قصاص قصاصه تفاضل دیه هم جای خودش
جواد
-
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
۰
۰
چرا نظرات منو نمیذارین
مجید
-
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
۰
۰
نوش جانش * *مردكه پست فطرت
م
-
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
آفرین عزیزم حقش بود...
مریم
-
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
۰
۰
چه دلیلی داشته كه شوهر عمه این كارو كرده....چیزی نوشته نشده
زهرا
-
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
فاطمه كلوندی رو بزنید اونجا صحبتایی شوهرعمه رو میبینید و بی دلیل بود قصد تنبیه داشته .من این دختر بچه رو میبینم از اشنایانمونه خیلی دردناكه
یه خبرنگار
-
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
اصلا دلیل این كار چه بوده؟ جام جم عزیز لطفا دلیل كار را پس از برملا شدن ذكر بفرمایید
یاسمین
-
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
به هر دلیلی شوهر عمه یا هر جنایتكار دیگری حق نابینا كردن دختر را نداشتن چطور آن شوهر عمه گرگ صفت چشمان این دختربچه را گرفت آفرین به غیرتت فاطمه جان عزیزم كه از حقت نگذشتی و قصاص را در مورد این فرد اجرا كردی. به نظرم اسم آن عمه و شوهر عمه را برای همیشه از زندگیت حذف كن و قید همچین فامیلی را بزن كه اگر عمه واقعا برایت عمه بود دور همسرش را برای همیشه خط میكشید عمه اگر اسمی عمه نبود شك ندارم اول خودش درخواست طلاق در خصوص شوهرش میداد چطور جیگرگوشه برادرش كه امانت نزدش است در خانه عمه امنیت نداشته باشد و چشمانش را از دست بدهد شاید عمه خودش عامل این اختلاف بوده و زیر گوش همسرش خوانده تا او با قساوت قلب روز تورا تبدیل به شب كند انشاالله خداوند كه بر حق است حق كسانی كه آرزوهای تو كودك را نادیده گرفتند و مانع دیدن زیباییهای طبیعت از تو شدند مجازات الهی شوند و به عنوان خواننده این مطلب از تو فاطمه عزیز میخواهم كه در زندگی پله های ترقی را با سرعت و شتاب بیشتری طی كنی بدان كه اگر بخواهی میتوانی پیشرفت زیادی در زمینه های تحصیلی و آینده روشن داشته باشی .گاها خداوند چیزی را از ما میگیرد برای اینكه صبرمان را بسنجد و بعد به جبران و پاداش صبرمان چیزهای بهتری قسمتمان میكند فاطمه عزیز دعای خیرمن و تمامی زنان این سرزمین آخرو عاقبت به خیری برایت است. انشاالله پله های پیشرفت و ترقی را در تحصیل و همه زمینه ها طی كنی و به آینده خوبی برسی
نیكو
-
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
۰
۰
عملی كه شوهر عمه این دختر خانم انجام داده حركتیست كه از گرگ صفتان برمی اید .من از شنیدن قصاص این بیصفت خوشحال شدم چرا كه اینطور ظالمانه وبدون كوچكترین رحمی به التماسهای این طفل معصوم توجه نكرده و باعث نابینا شدن یك چشم وپرداخت هزینه بالا گشته پس حق به حقدار رسید .هركس خربزه میخوره پای لرزش هم باید بنشینه.

نیازمندی ها