رییس سابق کانون انبوه سازان مسکن در گفتگو با جام جم آنلاین :

ساخت و ساز مسکن امسال و سال آینده از رکود خارج نمی شود

رئیس انجمن انبوه سازان تهران:

مسکن قسطی در حد حرف باقی ماند

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: مسکن قسطی در حد حرف بوده و هیچ اقدامی برای واگذاری و فروش واحدها صورت نگرفته است.
کد خبر: ۹۶۵۸۷۶
مسکن قسطی در حد حرف باقی ماند

به گزارش جام جم آنلاین، حسن محتشم در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت : انبوه سازان پارسال ایده فروش اقساطی مسکن را مطرح کردند تا تعدادی از واحد های اماده خود را به فروش برسانند.

وی ادامه داد: در این طرح بانک مسکن به ازای دریافت 5 درصد کارمزد تعهدات خریدار و فروشنده را تا سقف 150 میلیون تومان تضمین می کند که اگر قسطی را خریدار پرداخت نکرد بانک پرداخت کند.

محتشم گفت: یکی از مشکلات این طرح کارمزد بالای بانک مسکن است و ایراد بعدی آن سقف تضمین واحدهاست به طوری که اگر متوسط قیمت یک واحد آپارتمان در تهران را 500 تا 600 میلیون تومان در نظر بگیریم 150 میلیون ان را خریدار به صورت قسطی پرداخت می کند و خریدار برای بقیه مبلغ نقدینگی ندارد و عملا این طرح در بازار مسکن نقشی را ایفا نمی کند.

وی تصریح کرد: برای فروش اقساطی مسکن نباید سقف وام تعیین می کردند چون مسکن در گرو بانک است و اگر خریدار به تعهدات خود عمل نکرد بانک اقساط را پرداخت وبراساس قوانین برخورد می کند.

وی افزود: در طرح فروش اقساطی هنوز زنجیره اتصال بین خریدارو فروشنده وجود ندارد تا وارد معامله شوند.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به اینکه اگر قرار بود با این طرح تحرکی در وضعیت بازار مسکن بوجود بیاید، افزود: به دلیل نبود مرکز تخصصی هیچ تحرکی صورت نگرفت.

محتشم گفت: قرار است سامانه ای فعال شود و انبوه سازان واحدهای مورد نظر برای واگذاری را در سامانه ثبت کنند تا فروشنده، خریدار را پیدا کند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران افزود: در شرایط فعلی که امکان تامین معاملات نقد وجود ندارد یکسری انبوه سازان آمادگی دارند واحدی را واگذار کنند و این طرح 100 درصد خوب است اما باید شرایط ان فراهم شود.

محتشم تصریح کرد: بازار مسکن زمانی تغییر می کند که گردش نقدینگی و چرخه اقتصاد به سرعت رشد کند و تا زمانی که درآمد مردم بالا نرود ، نقدینگی فراهم نمی شود و بازار در رکود بسر می برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
-
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۰
۰
انبوه سازان استان تهران؟؟؟!!!! مگر استان تهران باز هم جا و امكانات رفاهی دارد؟؟؟ كه حالا میخواهند داخلش انبوه سازی مسكن بكنند. آب نداریم.....چرا مسكن میسازند.......واحدهای خالی فراوان داریم و باز هم انبوه مسكن میسازند.....برای چی؟؟

نیازمندی ها