با آغاز پیشروی نیروهای عراقی در داخل موصل امروز خبر از تسلط نیروهای ویژه عراق بر ساختمان تلویزیون دولتی موصل می‌رسد. بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) نیز اعلام کرد که حدود ۳۰ کیلومتر از محور غرب موصل را در ساعات گذشته آزاد کرده است.
کد خبر: ۹۶۳۴۸۷
ساختمان تلویزیون دولتی موصل آزاد شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد، در حالی که نیروهای عراق پیشروی به سمت ساحل چپ موصل را از محور شرق آغاز کرده‌اند و در اولین ورود به داخل شهر موصل توانستند روستای کوکجلی و نیز الکرامه را در شرق موصل آزاد کنند، آخرین خبرها در شانزدهمین روز عملیات موصل حکایت از درگیری شدید بین نیروهای مبارزه با تروریسم و نیروهای داعش در ورودی شرق موصل دارد،‌ در حالی اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد، نیروهای ویژه عراق بر ساختمان تلویزیون دولتی موصل در کوکجلی تسلط یافته‌اند.

شبکه المیادین همچنین از حملات توپخانه‌ای شدید نیروهای عراقی به مواضع داعش از محور شرقی موصل خبر داد.

کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد، داعش ۴۰ تن از نیروهای امنیتی سابق عراق را در نزدیکی موصل به ضرب گلوله کشته است.

سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گفت: خبرهایی از قتل گروهی توسط داعش می‌رسد.

او افزود: داعش این کشتار را روز شنبه در نزدیکی موصل انجام داده و اجساد آنها را به رود دجله انداخته است.

عبدالکریم کیلانی، مشاور اطلاع‌رسانی شورای استانداری نینوا نیز امروز گفت: داعش حدود ۱۰۰ افسر در سازمان‌های امنیتی سابق عراق را در کلیسایی در مرکز موصل به گروگان گرفته است و علت این کار نگرانی‌اش از شورش آنها علیه خودش است.

کیلانی گفت: داعش همزمان با نزدیک شدن نیروهای عراقی به مرکز موصل از چند روز قبل تعدادی از ساکنان را به گروگان گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها