پس از پیگیری‌های انجام شده به دنبال خبری مبنی بر اسکان دانش‌آموزان مدرسه‌ای در غسالخانه خوانسار، مسئولان به ابهامات این مسئله پاسخ دادند.
کد خبر: ۹۶۳۴۳۰
تأسیس مدرسه در غسالخانه!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران، به دنبال پیگیری‌های انجام شده پیرامون اخباری مبنی بر اسکان دانش‌آموزان استثنایی در غسالخانه‌ای در خوانسار و با توجه به پیگیری‌های سازمان آموزش استثنایی کشور موضوع از طریق اداره کل آموزش استثنایی اصفهان و همچنین شهرستان خوانسار مورد بررسی قرار گرفت.

به دنبال بررسی‌ها تیمی جهت بازرسی و بازدید از آموزشگاه مذکور از طرف اداره کل اصفهان به محل اعزام و گزارش به سازمان آموزش و پرورش استثنایی ارسال شده، این گزارش نشان از غیر واقعی بودن اظهارات قبلی و صحت نداشتن مطالب و عکس‌های منتشره در فضای مجازی دارد.
در پی این مسئله جهت تنویر افکار عمومی جوابیه‌ای از سوی اداره آموزش و پرورش استان اصفهان به شرح زیر منعکس شده است:
دبستان استثنایی وحدت قریب به پنج سال پیش و در زمان دولت قبل به دلیل کاهش بیش از اندازه جمعیت دانش‌آموزی به محل فعلی که از دیرباز به عنوان مدرسه رسمی دولتی شهید میرباقری مورد استفاده قرار می‌گرفته منتقل شده است.
همچنین جایگاه فعلی مدرسه وحدت با محوطه‌ای حدود هزار و 500 متر نه تنها هیچگاه غسالخانه نبوده بلکه بنا به شواهد محلی و گفته های معتمدین بخشی از زمین آن توسط خیرین اهدا و مدرسه شهید میرباقری در آن ساخته شده است.
غسالخانه مورد ادعا که پشت زمین این مدرسه قرار داشته قریب به 50 سال پیش و قبل از احداث مدرسه مذکور کاملا تخریب شده و هیچ آثاری از آن وجود ندارد.
جایگاه فعلی این آموزشگاه در یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین محلات خوانسار به نان پایتخت قرار گرفته و علت تعطیلی مدرسه شهید باقری که سالها در این مکان دایر بوده کاهش جمعیت دانش آموزی و ادغام آن با دبستان شهیدان غضنفری ومیرباقری بوده که از اول انقلاب تا کنون تمامی انتخابات کشور در آنجا برگزار شده و مردم ساکن این محل و شهرستان بارها در آن حضور یافته و از نزدیک شاهد وضعیت این مکان بوده‌آند.
برخلاف ادعای خبر مذکور در حال حاضر صرفا 11 نفر دانش آموز در دبستان وحدت با 8 اتاق در حال تحصیل هستند و ایاب و ذهاب آنها با سرویس رایگان اموزش و پرورش در حال انجام است.
طی سال‌های اخیر و در دولت تدبیر و امید اقدامات زیادی توسط دولت و همچنین با همکاری و حمایت خیرین برای بهسازی فضا و تجهیز این مکان صورت گرفته که نسبت بسیاری از مدارس ابتدایی شهرستان از وضعیت بسیار مطلوب‌تری برخوردار است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
خودتونید

نیازمندی ها