مدیر عامل خبرگزاری النخیل عراق در گفتگو با جام جم آنلاین:

اردوغان می خواهد موصل را برای ترکیه قبرس بسازد

مدیر عامل خبرگزاری النخیل عراق با اشاره به اینکه اردوغان در صدد است که موصل را قبرس برای ترکیه بسازد، گفت: که این امر از نظر ملت و حکومت عراق و همچنین مرجعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست.
کد خبر: ۹۵۷۷۵۵
اردوغان می خواهد موصل را برای ترکیه قبرس بسازد

محمد علی حکیم در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص حضور نظامیان ترک در خاک عراق و اصرار اردوغان برای شرکت در عملیات موصل علی رغم مخالفت شدید دولت عراق، گفت: اگر نیروهای ترک قصد مواجهه با نیروهای عراق را داشته باشند ارتش عراق با آنها همانند داعش برخورد خواهد کرد زیرا عراقی ها به هیچ وجه دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی شان را نخواهند پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه به بهانه حفظ امنیت خود به عراق تجاوز کرده است و این مغایر با مقررات بین الملل است، گفت:اینکه سلطان عثمانی بخواهد موصل را یک قبرس برای ترکیه بشمارد جزء محالات است.

مدیر عامل خبرگزاری النخیل عراق افزود: در حال حاضر اردوغان مشکلات عدیده ای در ترکیه دارد و هزاران نفر را بازداشت کرده و صدها خبرنگار و روزنامه نگار در زندان بسر می برند و او سعی می کند مشکلات داخلی کشورش را به خارج منتقل کند.

وی گفت: در نهایت اردوغان بازنده این بازی وقیحانه خواهد بود، ترکیه بیشترین کمک را به داعش کرده است و داعش را می توان ساخت ترکیه برشمرد.

حکیم یاد آور شد: این خلاف عرف دیبلماتیک است که یک کشور همسایه که حدود 18 میلیارد دلار مبادلات تجاری دارد اینطور دخالت بکند، شرط اول عراق برای داشتن روابط بهتر با آنکارا خروج نیروهای اشغالگر ترکیه است و بدون خروج آنها هیچ بحث و گفتگو مثبت نخواهد بود.

وی افزود: اردوغان باید حد و حدود خود را بشناسد و بداند کشوری که در سال 1920 انگلیسی ها را خارج کرد و با مقاومت جسورانه خود آمریکایی ها را بیرون راند اخراج 2000 نیروی ترکی برای ملت عراق بسیار آسان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهروزرجبی
-
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
سلام.مردم عراق باید با اتحاد متجاوزان راازكشورشان بیرون كرده وعراق را قبرستان سربازان آنها نمایند وكوچكترین ترحمی به اشغالگران نكنند حالا دیگرفرق ندارد این اشغالگر مزدوران كثیف داعش باشند یا نیروهای فرصت طلب تركیه وآمریكا

نیازمندی ها