دبیر هیأت رییسه مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

لاریجانی رویکردی آسیب شناسانه به مشکلات کشور دارد

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین اعلام کرد :

گزارش 6 ماهه نحوه اجرای برجام فردا روی میز هیات رییسه

با گذشت یک سال و نیم از گذشت توافق هسته‎ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام، هنوز طرف غربی بویژه امریکا به تعهدات خود عمل نکرده و همه چیز روی کاغذ باقی مانده است. این در حالی است که طرف ایرانی به تمامی تعهدات خود عمل کرده و مهمتر از آن به مفاد برجام به جد پایبند بوده است.
کد خبر: ۹۵۶۴۵۹
گزارش 6 ماهه نحوه اجرای برجام فردا  روی میز هیات رییسه

به گزارش جام جم آنلاین ، واقعیت موضوع آن است که؛ واشنگتن به عمد بر تعهدات خود پیرامون برجام پایبند نیست و جالب اینجاست همواره تهران را بر زیر پا گذاشتن مفاد برجام محکوم می‎کند.

به هرجهت ناظران سیاسی در حوزه داخلی با وجود افزایش کارشکنی و نقض برجام از سوی کاخ سفید، بر ضرورت بازبینی فنی، حقوقی و سیاسی برجام تأکید دارند.

در همین حال از خانه ملت خبر می‎رسد، جلسه نهایی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس امروز شنبه به کار خود پایان داد. قرار است، گزارش نهایی فردا صبح تقدیم هیأت رئیسه شده و پس از آن در صحن علنی مجلس قرائت ‌‌شود.

نشست امروز کمیته هسته‎ای مجلس، با حضور سید عباس عراقچی برای ارائه توضیحانی درباره ابعاد اجرای برجام برگزار شد.

بررسی جنبه‌های حقوقی، تحلیل جنبه‌های علمی و فنی، بازبینی ابعاد نظارتی، امنیتی، مسئله اقتصادی به ویژه تحریم‌ها و نیز واکاوی جنبه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برجام از محورهای اصلی این نشست بوده است.
در همین رابطه جام جم آنلاین با سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به گفت‎وگو پرداخت.

سید حسین نقوی حسینی پیرامون حواشی و متن جلسه امروز کمیته هسته‎ای اظهار داشت: این جلسه در مورد جمع بندی گزارش برجام در بخش های مختلف صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ان‎شاالله فردا پیش‎نویس گزارش پس از قرائت در صحن کمیسیون و استماع نقطه نظرات اعضای کمیسیون و همچنین جمع بندی نهایی؛ بعنوان گزارش 6 ماهه تقدیم هیأت رییسه مجلس خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در تشریح جزییات گزارش مذکور به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: این گزارش در بخش اول حاوی یک مقدمه، در بخش دوم به اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام و در قسمت سوم به اجرای تعهدات گروه1+5 اشاره خواهد داشت .

وی افزود: در این گزارش هم بر موارد اجرا شده طرف غربی پیرامون برجام اشاره شده وهم بر ابعاد عدم پایبندی آنها به وظایف برجامی اشاره شده است .

نقوی حسینی با اشاره بر دیگر زوایای گزارش تدوین شده کمیته برجام مجلس اظهار داشت: آخرین وضعیت تحریم ها ارائه خواهد شد بدین معنی که؛چه میزان از تحریم ها مطابق برجام لغو ‎شده و چه تعداد نشده است. در قسمت بعدی گزارش، تحریمهای جدید آمریکا که مغایر روح برجام وضع شده مورد توجه قرار خواهد گرفت .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در نهایت ارزیابی کمیسیون و پیشنهادات این کمیته در رابطه با برجام در صحن مجلس به شور گذاشته خواهد شد.

محمدرضا شجاعیان - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها