معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی:

یک میلیون مسکن کم داریم

سامانه جامع فروش اقساطی مسکن 11 مهرماه همزمان با روز جهانی اسکان بشر رو نمایی می شود.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۳
رونمایی از سامانه فروش اقساطی مسکن به تاخیر افتاد

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین ، این سایت که قرار بود مرداد ماه راه اندازی شود به گفته یکی از اعضای کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان به دلیل پاره ای از مشکلات اجرایی در مهرماه رونمایی خواهد شد.

پیش از این رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان خبرداده بود با سامانه جامعی ای که طراحی شده است تمام فایل های فروش انبوه سازان از 30 استان کشور در آن ارائه خواهد شد تا متقاضیان راحت تر در جریان این اطلاعات قرار گیرند.

قرار است با رونمایی از این سایت واحد هایی که بالای 85 درصد پیشترفت فیزیکی دادند برای فروش به مردم ارائه شود .

در طرح فروش اقساطی مسکن که دراواخر خرداد ماه امکانپذیر شد ، به منظور اطمینان بخشی به طرفین قرارداد، بانک مسکن به عنوان ضامن در معامله خرید و فروش اقساطی مسکن وارد شده و پرداخت اقساط ثمن معامله را مطابق ضوابط مصوب تضمین می‌کند وقیمت فروش نقدی و فروش اقساطی واحدها با توافق طرفین (خریدار و فروشنده) تعیین می شود. همچنین تضمین ثمن معامله حداکثر تا 50 درصد ارزش کارشناسی ملک و تاسقف 150 میلیون تومان و نیز مشروط به عدم تجاوز مبلغ اقساط ماهانه خریدار از سه میلیون تومان است . در صورت توافق کانون انبوه سازان با بانکها سقف فروش اقساطی با توجه به مناطق مختلف کشور شناور شده و می تواند به ارقام بالاتری نیز برسد همچنین در صورت توافق مدت بازپرداخت تسهیلات به بیش از 5 سال افزایش خواهد یافت.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
۰
۰
ای بابا والا ما از اول سال منتظر رونمایی از این سامانه هستیم ولی گویا حالا حالا ها رخ نمینمایاند!!

نیازمندی ها