رهبر جریان صدر عراق از تمامی مردم و کارکنان عراقی درخواست کرد که در اعتراض به فساد و همچنین مطالبه انجام اصلاحات در کشور، دست به اعتصاب غذا و کار بزنند.
کد خبر: ۹۴۰۹۳۶
«مقتدی صدر» مردم عراق را به اعتصاب فراخواند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق کارمندان این کشور را به دست کشیدن از کار در اعتراض به فساد فراخواند.

بر اساس این گزارش، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پس از پایان مهلت یک ماهه، باید اعتراضات مسالمت آمیز را برای انجام اصلاحات اجرایی کنیم. ما همچنان گزینه هایی برای پایان دادن به فساد در اختیار داریم.

رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد: از تمامی کارمندان به استثنای دستگاه های امنیتی و اماکن برگزاری امتحانات درخواست می کنم که روز یکشنبه و دوشنبه ۴ و ۵ سپتامبر (۱۴ و ۱۵ شهریور)، دست از کار بکشند و در برابر مراکز کار خود توقف کنند تا در صورت پیش آمدن کار حساس و اورژانسی آن را خارج از مکان اداری خود انجام دهند.

وی در همین راستا افزود: با این اقدام اثبات خواهد شد که انجام اصلاحات علاوه بر اینکه یک درخواست مردمی است، خواسته خود کارکنان دولت نیز می باشد. تمامی مردم عراق مخاطب این درخواست من هستند.

مقتدی صدر همچنین از مردم خواست که از روز جمعه مصادف با ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) و پس از برگزاری نمازجمعه تا صبح روز یکشنبه مصادف با ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) با حضور در مساجد، حسینیه ها، کلیساها، اماکن عبادی و نهادهای اجتماعی و فرهنگی اعتصاب غذا کنند.

این در حالی است که «جاسم محمد جعفر» نماینده عضو ائتلاف دولت قانون در سخنانی درخواست مقتدی صدر برای اعتصاب غذا و دست کشیدن از کار را توطئه ای علیه قانون اساسی خواند.

در همین راستا «علی شویلیه» نماینده عضو فراکسیون الاحرار نیز در واکنش به سخنان جاسم محمد جعفر نماینده ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: قانون اساسی موضوع خاصی است و مقتدی صدر پدر عراقی ها است. چیزی که وی مطالبه کرده، اصلاحات است و این موضوع عمومی است. یک امر خاص، موضوعی عمومی را مقید نمی کند و دعوت مقتدی صدر برای اعتصاب به منظور نجات عراق از فاسدان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها