شهردار خرمشهر ضمن تشریح طرح‌های عمرانی کلانشهر جنوب کشور از فراهم شدن زمینه مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۰
گردشگری در خرمشهر خصوصی می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، محمدعلی دوایی‌فر گفت: مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری و احداث مجتمع های تجاری وارد فاز اجرایی شده است و در همین راستا پارکنیگ طبقاتی، کمپ و اقامتگاه تفریحی، نمایشگاه دائمی شهر، مجموعه گردشگری آبی و فضاهای پذیرایی از گردشگران در پارک ها از پروژه های مشارکتی در حال اجرا با بخش خصوصی است.

دوایی‌فر میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای پارکنیگ طبقاتی شهر را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: کمپ تفریحی خرمشهر با اعتبار 150 میلیارد ریال و مجموعه گردشگری آبی نیز با اعتبار 50 میلیارد ریال بزودی با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.

وی افزود: برای احداث هتل 5 ستاره در خرمشهر نیز با بخش خصوصی خارجی مذاکره شده است که بخشی از امور مقدماتی و نقشه‌های احداث هتل 5 ستاره آماده شده و سرمایه گذار عراقی به زودی کار احداث آن را آغاز می کند.

شهردار خرمشهر تاکید کرد: در طرح های مشارکتی اعلام شده، عوارض و زمین سهم آورده شهرداری و احداث واحدهای تجاری و یا اقامتی سهم آورده شریک می باشد.

مراکز گردشگری و توریستی آینده خرمشهر

شهردار خرمشهر در ادامه سخنانش با تشریح دیگر طرح‌های در دست اجرای شهرداری برای رونق گردشگری، گفت: پل عابر پیاده با عنوان «پل دریادلان» بر روی رودخانه کارون و یادمان 6 هزار شهید عملیات آزادسازی خرمشهر با رویکرد برقراری ارتباط با منطقه کوتشیخ و خیابان جاسبی طراحی شده و از نظر فرهنگی می تواند در وضوعات زیربنایی و فرهنگی شهر تاثیرگذار باشد.

دوایی فر ادامه داد: مجوز احداث پل دریادلان از امور آب منطقه جنوب اخذ شده است و این پل با دو باند عبور برای عابر پیاده و باند دوچرخه با طراحی دو هزار و 400 متر فضای تجاری به صورت دو کشتی نمادین در دو طرف ساحل که دکل های کشتی پایه های اصلی پل یا پایلوت پل در ارتفاع 20 متر از سطح رودخانه است، اجرا می شود.

وی همچنین احداث دهکده گردشگری را از طرح های دیگر مشارکتی بخش خصوصی خواند و گفت: دهکده گردشگری در کنار ساحل کارون با وسعت 10 هکتار از دیگر طرح های مشارکتی بخش خصوصی پیش با شهرداری خرمشهر است.

محمد علاف پور - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها