نماینده منتقد کویتی عربستان را مسئول ویرانی که در سوریه رخ داده خواند و گفت: که عربستان از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۳
عربستان مسئول ویرانی ‌های سوریه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه رای الیوم نوشت: عبدالحمید دشتی، نماینده مجلس کویت افزود: توانایی‌های من کم است اما به خدا سوگند که من به عنوان نماینده یک کشور و به عنوان یک امت دست به تحرکاتی خواهم زد. درست است که آنها قدرت دارند اما در مسیر "باطل" هستند و خداوند به کسانی که ضعیف انگاشته شده‌اند منت خواهد گذاشت و من همواره با مستضعفان هستم.

وی حکم جلبی را که دولت کویت علیه وی از طریق اینترپل صادر کرده است به چالش کشید.

دشتی افزود: سلاح من بکارگیری تمامی ساز و کارهای بین المللی برای برخورد با این اقدام "بیهوده" است و ما موفق خواهیم شد.

دشتی گفت: دولت بحرین علیه مردم خود از عربستان قدرتش را می‌گیرد و این مسئله فایده‌ای نخواهد داشت.

این نماینده کویتی که در خارج از کشورش به سر می‌برد، تهدید کرد که نخست وزیر بحرین را در مقابل شورای حقوق بشر سازمان ملل بازخواست و مجازات می‌کند.

دشتی همچنین عربستان سعودی را مورد انتقاد قرار داده و گفت که منتظر روزی است که عربستان از سازمان ملل بیرون رانده شود.

وی افزود: مردم عربستان ده‌ها سال است که از حقوق خود که ساده‌ترین آنها حقوق زنان است برخوردار نبودند. ما منتظر هستیم که عربستان از سازمان ملل بیرون رانده شود یا از سوی سازمان ملل "مجرم" خوانده شود. چرا که عربستان کشوری است که اندیشه‌های افراطی را اشاعه داده است و در زمین فساد به پا کرده است.

دشتی گفت: سرنوشت شهید شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعه چه شد؟ چرا که او نظر خود را بیان کرده بود و به این خاطر اعدام شد و پیش از او نیز ده‌ها هزار تن بودند که همچنان به دلیل اظهار نظرشان در بازداشتگاه‌ها به سر می‌برند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
-
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
۰
۰
دمش گرم كه حقیقت رو گفت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها