طوفان بسیار شدید همراه با رعد و برق، عصر دیروز شهرهای مازندران را در نوردید و قائم شهر را به یک شهر بحران زده تبدیل کرد.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۳
طوفان سقف خانه‌ها را برد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از مازندران، در پی وقوع طوفان روز گذشته بسیاری از درختان خیابان های قائم شهر از ریشه کنده شده و عبور و مرور در شهر به کندی انجام می شود .

سقف تعداد زیادی از منازل مسکونی و مغازه ها هم برچیده شده و گاها تا وسط خیابان ها و کوچه ها پهن شده است . تعداد زیادی از بیلبوردهای تبلیغاتی و ایستگاههای اتوبوس نیز از جا کنده شده و این شرایط قائم شهر را شبیه یک شهر جنگ زده کرده است .

نیروهای شهرداری کار جمع آوری درختان کنده شده و کمک به آسیب دیدگان را آغاز کرده اند اما اوج بحران به حدی است که به نظر می رسد با امکانات شهرداری قائم شهر رسیدن به شرایط عادی دشوار است .

شهردار کمک خواست

شهردار قائم شهر که خود با پوشیدن چکمه و بادگیر در حال امداد رسانی به آسیب دیدگان و پیگیر عادی سازی محیط شهر است به خبرنگار شمال نیوز گفت : همه تلاش خود را می کنیم تا عصر امروز شرایط به حالت عادی برگردد و فردا که اولین روز هفته است مردم با وضعیت مناسبی روبرو شوند .
رحیمی اعلام میزان خسارت به شهر را زیاد اعلام کرد و گفت : در اولین فرصت و با برآورد میزان خسارت به شهر آن را اعلام خواهیم کرد . وی همچنین از مردم خواست که در این راستا به شهرداری کمک کنند .

تندباد 130 کیلومتری

تندباد شدید با سرعت بین ۹۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز استان مازندران را درنوردید. بیشترین تندباد با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در شهرستان قائم‌شهر ثبت‌شده که البته لحظه‌ای بوده است، شدت این تندباد، که از ساعت ۴ بامداد امروز از سمت غرب مازندران شروع شد، در شهرهای آمل ۹۴ کیلومتر، نوشهر ۶۵ کیلومتر، قائم‌شهر ۱۳۰ کیلومتر و ساری ۸۰ کیلومتر بر ساعت ثبت‌شده است. تخریب پوشش سقف از یکسو، قطع برق و آب برخی نواحی و مناطق آسیب‌دیده از سوی دیگر تعطیلات ناخوشایندی را برای مردم مناطق مازندران رقم‌زده بود. بیشترین خسارت‌های تندباد مربوط به شهرستان قائم‌شهر بود و از آن می‌توان به کانون توفان نام برد و فقط در شهر ارطه، پوشش سقف ۷۰ واحد مسکونی دچار آسیب شده است. بیشترین خسارت‌های تندباد مربوط به شهرستان قائم‌شهر بود و از آن می‌توان به کانون توفان نام برد و فقط در شهر ارطه، پوشش سقف ۷۰ واحد مسکونی دچار آسیب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها