هشت محصول برتر تجاری سازی شده در پارک علم و فناوری پردیس در سال 94 معرفی شدند.
کد خبر: ۹۳۹۳۹۲
معرفی برترین محصولات پارک علم و فناوری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما گفت: در چهاردهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک علوم و فناوری پردیس، 8 محصول برگزیده پارک علم و فناوری از میان ده ها محصولی که سال گذشته فعالیت تجاری سازی برای آن‌ها انجام شده است، معرفی شدند.

مجید صفاری نیا با بیان اینکه این محصولات شامل 2 محصول در حوزه دارویی، 1 محصول در حوزه پزشکی، 2 دستگاه در حوزه آزمایشگاهی و 3 دستگاه در حوزه الکترونیک است گفت: همه این محصولات تجاری سازی شده اند و در بخش صنایع در بازار برای استفاده مردم وجود دارند.

رئیس پارک علم و فناوری پردیس ادامه داد: دو محصول دارویی یکی برای کنترل علائم عصبی بیماران مبتلا به دیابت به نام نوروتک که به داروخانه ها ورود پیدا کرده و دیگری دارویی برای بهبود علائم حرکتی در بدن بیماران مبتلا به ام اس بنام الفیراست.

صفاری نیا با اشاره به اینکه محصولات مصرفی درمان های پیشرفته ناباروری هم اکنون در مراکز ناباروری و مراکز تحقیقاتی کاملا عملیاتی شده اند افزود: دو دستگاه برای اندازه گیری دینامیکی حرکتی و دستگاه هایی که در آزمایش های تحقیقاتی در دانشگاه ها استفاده می شود عمدتا برای موضوع لرزه نگارها و غیره استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه سه دستگاه دیگر هم در حوزه الکترونیک است گفت: این محصولات هم در مراکز مخابراتی مراکز نیروگاهی، مراکز کنترل راه آهن و مترو، همچنین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد.

صفاری نیا افزود: درایو انواع موتورهای گیربکس دار و آسانسورهایی که در منازل مورد استفاده قرار می گیرد در گذشته وارداتی بوده و هم اکنون دانش آن کاملا بومی شده است.

وی نام آخرین محصول را مایکروویو دیجیتال برشمرد و گفت: از این محصول هم در شرکت های مخابراتی و شرکت های سیستم های فرستنده استفاده می کنند.

صفاری نیا اضافه کرد: تجاری سازی این محصولات با دانش بومی و نیروی متخصص بومی انجام شده که هم اکنون این محصولات تجاری سازی شده در بازار موجود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها