معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با جام‌جم:

یک میلیون شغل ایجاد کردیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از فشارها و موانع خارجی گفت: بعد از رفع تحریم ها، ایجاد زمینه‌های اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی کشور اولویت اصلی دولت است.
کد خبر: ۹۳۷۷۸۱
ایجاد اشتغال پس از حذف تحریم‌ها

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، علی جنتی در مراسم افتتاح همزمان پروژه گاز رسانی به ۲۰۰ روستای گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر شخصیت های پاکی بودند که تمام وقت خود را با اخلاص صرف پیروزی و تداوم انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت، تأمین معیشت مردم، رونق اقتصادی، اشتغال و رفاه از وظایف دولت است، افزود: همگان شاهد هستند که دولت یازدهم در چه شرایط سختی که ناشی از فشار تحریم و وضعیت بد اقتصادی بود، فعالیت خود را آغاز کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به دلیل فشارها، کشور در وضعیت بد اقتصادی بود، گفت: رکود اقتصادی، تعطیلی یا نیمه فعال بودن بسیاری از کارخانجات و فروش محدود نفت تنها بخشی از این مشکلات بود.

جنتی با اشاره به اینکه برای بسیاری از فعالیت‌ها شرایط نامناسب بود، تصریح کرد: فساد و بسیاری از مسائل بانکی و اختلاس ها به همین دلیل اتفاق افتاد.

وی اولویت نخست دولت را برداشتن تحریم ها عنوان کرد و افزود: یک سال و نیم تلاش شبانه روزی با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، توجه رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده در قالب مذاکرات دشوار، دستاوردهای مهمی را برای کشور به دنبال داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: دولت توانست تورم ۴۰ درصدی را به ۹ درصد کاهش داده و این گونه موفقیت ها در بسیاری از حوزه ها در طی سه سال گذشته کسب شده است.

جنتی با اشاره به اینکه امروز بعداز تحریم ها توجه به بیکاری اولویت اصلی دولت است، تصریح کرد: ثابت نگهداشتن نرخ ۱۱درصدی بیکاری نیازمند ایجاد ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل در کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها