رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان در گفتگو با جام جم آنلاین :

80 درصد پیراهن های مشکی بازار چینی یا ترک است

چندی است که بازار داخلی پوشاک کشور مورد هجوم برندهای مطرح و نیمه‌مطرح جهانی قرار گرفته است؛ برندهایی که بعضا مجوز ورود به کشور را دریافت و برخی نیز در نوبت دریافت مجوز برای حضور در بازارهای داخلی هستند.
کد خبر: ۹۲۹۸۶۰
شرط ورود برندهای خارجی

نام‌هایی که نیازی به تبلیغات گسترده ندارند، زیرا برای مردم شناخته شده هستند، لذا به محض ورود، بازار و مخاطب خود را پیدا کرده و با شگردهای خاص خود برای خریدار جذابیت پیدا می‌کند؛ شگردهایی که تولیدکنندگان داخلی از چند و چون آن بی‌خبر هستند.

ارزش بازار پوشاک داخلی حدود 12 میلیارد دلار در سال است که نزدیک 2.5 میلیارد دلار آن از طریق واردات و قاچاق تأمین می‌شود.

بخشی از واردات پوشاک از طریق برندهای مجوزدار از سهم واردات به‌ صورت قاچاق کاسته خواهد شد و البته بخش کمتری نیز از سهم تولیدکنندگان داخلی کسر خواهد شد لذا ورود این برندها در کوتاه‌مدت باعث فشار به واردکنندگان داخلی و کاستن از سهم بازار آنها خواهد شد.

رقابت، الفبای پیشرفت و لازمه ارتقای کیفیت است، مشروط بر این‌که فضای رقابت عادلانه، منصفانه و برابر باشد که تحقق این فضای عادلانه از وظایف حاکمیت و دولت است.

دولت ‌باید در کنار صدور مجوز برای برندهای خارجی به کشور، همزمان نسبت به ایجاد تسهیلات و امکانات موردنیاز برای تولیدکنندگان داخلی جهت ورود به این زمین مسابقه اقدام کند.

بستن دست و پای تولیدکننده داخلی و فرستادن آن به رقابت با رقیب خارجی سراپا مسلح، جز نابودی تولیدکننده داخلی، ثمر دیگری ندارد.

علیرضا حائری - کارشناس اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها