دولت ایتالیا در نظر دارد طی برنامه ای مهاجران آفریقایی را از خطراتی که در طول سفر با آن روبه رو هستند آگاه کند.
کد خبر: ۹۲۶۶۲۰
حقایق تلخ از مهاجران آفریقایی؛ از تجاوز جنسی به زنان مقابل دیدگان شوهر تا جان سپردن از تشنگی
به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت ایتالیا و سازمان بین المللی مهاجرت برنامه ای را در آفریقا آغاز کردند تا به متقاضیان مهاجرت درباره خطرات این سفر هشدار دهند.
بر این اساس، آنجلینو آلفانو -- وزیر کشور ایتالیا -- گفت اگر شمار بسیاری از 400 هزار مهاجری که از سال 2014 به سواحل ایتالیا رسیده اند از جنگ و آزار و اذیت می گریزند، شمار بسیاری از آنها « در جستجوی مزایای بیشتر، دموکراسی، رفاه و رسیدن به آرزوهای خود هستند. »
وی به زنانی اشاره کرد که در برابر شوهران خود در لیبی هدف سؤءاستفاده جنسی قرار گرفته اند یا کسانی که در دست قاچاقچیان انسان قرار دارند و یکی از نزدیکان آنها مقابل چشمشان از تشنگی در بیابان جان خود را از دست می دهد یا در دریا غرق می شود.
این مقام ایتالیایی گفت: « آیا آنها همه اینها را پیش از مهاجرت می دانند ؟ اصلا اطمینانی نیست. همه، همه چیز را نمی دانند. برای آنکه این درد و رنج دوباره زنده نشود، مهاجران به ندرت از این درد با کسانی که در کشور مانده اند سخن می گویند. »
شمار بسیاری از مهاجران به ویژه کسانی که از غرب آفریقا می آیند در ایتالیا از خشونت ها و شرایط سختی که به ویژه در لیبی با آن مواجه شده اند سخن می گویند.
هدف از این برنامه تبلیغاتی (مهاجران آگاه )- که بودجه 1.5 میلیون یورویی آن را وزارت کشور ایتالیا فراهم کرده است- این است که این پیام را از طریق شبکه های اجتماعی، تلویزیون و رادیو در 15 کشور غرب و شمال آفریقا به مردم منتقل کند.
این برنامه به ویژه بر اساس شواهد مهاجران در ایتالیا و در طول سفر خود از نیجر است که سازمان بین المللی مهاجرت آن را جمع آوری کرده است.
منبع >باشگاه خبرنگاران جوان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها