به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط‌زیست بگویند.
کد خبر: ۹۲۵۶۷۰
به احترام زمین

اراک شهر دوچرخه‌ها

امروز سه‌شنبه است و روز پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، که با اخبار دلگرم‌کننده‌ای از پیوستن نهادهای رسمی و مردمی در شهرها و مناطق مختلف کشور به این پویش همراه است. یکی از این خبرها مربوط به شهر اراک است، یعنی همان جایی که پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو از آنجا آغاز شد. براساس این خبر اسماعیل تاج‌آباد، رئیس شورای شهر اراک گفته است که برای همه اعضای کارگروه، دوچرخه تهیه می‌شود تا از این پس با دوچرخه در جلسات کارگروه شرکت کنند. آنها می‌خواهند اراک را به شهر دوچرخه‌ها تبدیل کنند.

سه‌شنبه‌های بدون خشونت با حیوانات

گذشته از پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، پویش‌های دیگری در زمینه محیط‌زیست به راه افتاده که یکی از آنها راه‌اندازی پویش مردمی سه‌شنبه بدون خشونت با حیوانات، به‌منظور تغییر و اصلاح رفتار مردم جامعه با حیوانات است. این پویش وارد هفته سوم فعالیت خود شده و علاقه‌مندان زیادی در سراسر کشور در حال پیوستن به آن هستند.

آموزش مقابله با آتش‌سوزی

انجمن پاکسازان طبیعت فارس و جنگل‌سازان فسا با حمایت و همراهی اداره کل منابع طبیعی استان فارس چهارمین دوره آموزشی مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را سوم مرداد در شهرستان فسا برگزار کرد. سه کارگاه آموزشی دیگر نیز در تیرماه برگزار شده بود.

معرفی جنگل به کودکان و نوجوانان

انجمن رفتگران طبیعت سمیرم اصفهان با همکاری اداره منابع طبیعی این شهرستان، برنامه جالبی را برای کودکان و نوجوانان سمیرمی با عنوان آینده جنگل از دید کودک و نوجوان در نظر گرفته که قرار است عصر پنجشنبه در موزه تنوع زیستی و فرهنگی سمیرم برگزار شود و شامل برنامه‌هایی چون مسابقه، نقاشی، پخش فیلم، بحث در مورد جنگل و داستان‌نویسی است.

آموزش‌های محیط‌زیستی به کودکان

تشکل پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه، جمعه گذشته برنامه ویژه‌ای درخصوص پرسش و پاسخ مسائل محیط‌زیستی، صحبت درباره مضرات بطری‌های پلاستیکی و ضرورت استفاده از کیسه پارچه‌ای را برای کودکان برگزار کرد و در پایان به کودکان، قمقه و لیوان و کیسه پارچه‌ای هدیه داد. این تشکل به مناسبت گرامیداشت پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو عصر فردا نیز یک برنامه دوچرخه‌سواری از درب استادیوم آزادی برگزار می‌کند.

خرید پاک

کرمانشاهی‌ها همچنین در چهارمین هفته از شروع پویش خرید پاک، یک قرار ساده و صمیمی با حضور بانوان فعال محیط زیست کرمانشاه گذاشته و درخصوص خرید پاک با زنبیل و کیسه پارچه‌ای با آنان به گفت‌وگو نشستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها