۹۳۷بازرسی اصناف 2 هزار و ۶۷ فقره بازرسی از صنوف سراسر کشور در سه ماه نخست سال توسط بازرسان انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۱
انجام ۹۳۷ هزار بازرسی از صنوف سراسر کشور در 3 ماه امسال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در سه ماهه منتهی به خرداد امسال ۴۸ هزار و ۱۷۲ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۱۱۵ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال تشکیل شد.

همچنین طی این دوره ۳۵ هزار و ۳۲۳ فقره توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که ۴۱ درصد در بخش کالا و ۵۹ درصد در بخش خدمات را نشان می دهد . از مجموع شکایات دریافتی ۲۰ درصد به صورت حضوری ، ۶۲ درصد تلفنی و ۱۸ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است.

پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۳۴ هزار و ۳۳ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است. از کل شکایات قابل پیگیری ۱۵ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۲ درصد متخلف، ۳۸ درصد غیر متخلف و ۱۵ درصد در دست بررسی است.

طبق اعلام معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران، بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز در بخش خدمات ، مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکرد ن قیمت، گران فروشی و عدم صدور صورتحساب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها