رئیس اتاق اصناف دماوند خبر داد:

توجه جدی بازرسان به عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته در دماوند

رییس اتاق اصناف شهرستان دماوند از توجه جدی بازرسان به عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته در دماوند خبر داد و گفت: کالای تاریخ مصرف گذشته سلامت جامعه را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۹۲۵۱۹۰
توجه جدی بازرسان به عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته در دماوند

به گزارش جام جم آنلاین، علی‌رضا خواجه‌ای با اشاره به لزوم پیگیری عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم بازار، وجود کالای تاریخ مصرف گذشته است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: با توجه به اینکه برخی خریداران به تاریخ تولید دقت نمی‌کنند، ممکن است این موضوع و توجه نداشتن به آن باعث مسمومیت و تهدید جدی بر سلامت افراد خانواده شود.

خواجه‌ای ادامه داد: بازرسان شبکه بهداشت نیز پیگیر این موارد هستند و توصیه می‌کنیم که به این موضوع بیشتر دقت کنند.

وی افزود: ابلاغ شده است تا بازرسان اصناف در خصوص نظارت بر واحدهای صنفی، فعالیت مضاعف انجام دهند و واحدهایی که مبادرت به تهیه و توزیع این‌گونه کالاها می‌کنند، شناسایی و برابر قانون با آنان برخورد شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند تصریح کرد: کالای تاریخ مصرف گذشته به منزله تقلب در کسب هم منظور می‌شود و باید مورد توجه لازم قرار گیرد تا به‌محض انقضای تاریخ دورریز شود.

خواجه‌ای با اشاره به ادعای متصدیان واحدهای صنفی مبنی بر ارجاع کالا به فروشنده این را ابهام به واحد پخش دانست و گفت: باید در وهله نخست، واحدهای صنفی به میزان نیاز و مصرف کالای غذایی را تهیه کنند و در موعد مقرر به فروش برسانند و شرکت‌ها، موضوع مرجوعیت کالا را که به نظر می‌رسد، منطقی نیست و باید دور ریخته شود، به طریقی حذف یا اصلاح کنند.

وی ادامه داد: همچنین از شهروندان و مصرف‌کنندگان خواستاریم تا هنگام خرید کالا، تاریخ مصرف کالا و قیمت کالا را بررسی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
خون دماوندیها از بقیه رنگیتره ، من خودم چند بار شده رفتم خرید كردم وقتی منزل رسیدم به سختی دیدم تاریخ گذشته بود
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
برخی شركت‌ها اجناس تاریخ گذشته رو پس میگیرند ، خدا میدونه اونارو دور میریزند یا با بقیه قاطی میكنند دوباره میفروشند

نیازمندی ها