به آخر خط رسیدند. حالادیگر می دانند هیچ شانسی برای اینکه به بزرگ ترین رویای ورزشی شان برسند نیست.
کد خبر: ۹۲۴۹۵۹
کدام ورزشکاران مطرح زن به المپیک نرسیدند؟

به گزارش جام جم آنلاین ؛ از دختران و بانوان ورزشکاری حرف می زنیم که با وجود تمام تلاش هایی که کردند هرگز نتوانستند سهمیه المپیک 2016 را به دست بیاورند. حضور در المپیک می تواند نهایت آرزوی هر ورزشکاری باشد و عدم دستیابی به آن می تواند به معنای پایان عمر حرفه ای ورزش یک ورزشکار باشد. در حالی که 9 دختر و بانوی ایرانی سهمیه حضور در رقابت های المپیک را به دست آورده اند تا از این لحاظ در تاریخ ورزش ایران از لحاظ تعداد ورزشکار رکورد دار شوند برخی از ورزشکاران می توانستند حتی رکورد را هم بهتر کنند اما بنا به دلایل متعددی نتوانستند به این خواسته برسند. حالا بدون فکر کردن به المپیک فقط باید به ادامه راه و دیگر رقابت های مهم برون مرزی فکر کنند. اما مهم ترین چهره هایی که حضور در المپیک را از دست دادند چه کسانی بودند؟

"دختر باد" و آرزویی که به آن نرسید

مهم نیست مریم طوسی رکورد جابجا کرده یا مقامی در رقابت های انتخابی گرفته است، آنچه اهمیت دارد این است که او را با تمام توانایی هایی که دارد در المپیک ریو نمی بینیم. همانطور که در المپیک 2012 لندن سهمیه نگرفت. مریم طوسی اعتراف می کند که با این سهمیه نگرفتن حسابی ناامید شده است. او که به دلیل سرعت بالایش به دختر باد ایران معروف است مدت ها تمرین و تلاش کرد اما به هدفش نرسید.

در رقابت‌های دوومیدانی جایزه بزرگ دختران که همین چند روز پیش در تهران برگزار شد و آخرین فرصت برای گرفتن سهمیه بود،در دوی 200 متر مریم طوسی با زمان 24:18 ثانیه اول شد، با این قهرمانی اما او نتوانست سهمیه المپیک بگیرد. حالا دو و میدانی ایران در المپیک فقط یک نماینده دارد، لیلا رجبی که قرار است در پرتاب وزنه مسابقه بدهد.

مریم طوسی به خاطر از دست رفتن سهمیه المپیک ناراحت است اما می گوید کم کاری نکرده و همه توانش را گذاشته است: خیلی ناراحتم و از اینکه مدت ها سعی و تلاشم هدر رفت واقعا در عذابم. اما من تمام آن چیزی که لازم بود را انجام دادم .

او با حسرت بیشتری از نرسیدن به آرزوی بزرگش می گوید: این برای دومین بار است که حضور در المپیک را به دلیل صدم های ثانیه از دست می دهم. حضور در المپیک بزرگ ترین آرزوی ورزشی من بود که متاسفانه به آن نرسیدم.

طوسی در پاسخ به این سوال که چهار سال بعد فرصتی برای المپیک 2020 نصیبش خواهد شد یا نه، می گوید: سن و سال در دوهای سرعت خیلی مهم است. اما اکنون شرایط من به گونه ای است که پرسیدن این سوال که در المپیک بعدی شرکت می کنم یا نه معنایی ندارد. من المپیکی را از دست داده ام که کمتر از یک ماه دیگر شروع می شود. دیگر المپیک بعدی چه اهمیتی دارد؟

آخرین حرفهای دختر ملی پوش ایران را بخوانیدکه پس از این ناکامی حسابی ناامید شده. اما قرار نیست به آخر خط برسد. او می گوید: یک دنیا ناامید شده ام اما هرگز به خاطر این ناکامی آینده ام را خراب نمی کنم. به تمرینات و تلاش هایم ادامه می دهم و سعی می کنم در آینده رکورد جدیدی ثبت کنم.

رویای نقش بر آب لیلای تکواندوی ایران

در رقابت های انتخابی المپیک تکواندو لیلا خدابنده تکواندوکار تیم ملی بانوان ایران پس از یک دور استراحت به مصاف «کریستی الورا» از فیلیپین، دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی گوانگجو رفت که در پایان سه راند مبارزه نتیجه را 10 بر 3 واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این شکست به معنای از دست رفتن حضور در المپیک برای لیلا بود چرا که در این رقابت ها تکواندوکارانی که موفق به کسب مدال «طلا و نقره»می شدند، جواز حضور در بازی‌های المپیک ریو 2016 را کسب می کردند، چیزی که کیمیا علیزاده 17 ساله به خوبی از پس آن برآمد اما لیلا نتوانست. لیلای 28 ساله دیگر شانسی برای حضور در المپیک ندارد و با توجه به شرایط سنی و البته این نکته مهم که استعدادهای زیادی در تکواندو پیدا شده اند او را چهار سال دیگر در رقابت های انتخابی المپیک نخواهیم دید.

لیلا خدابنده که یکی از پرافتخارترین تکواندوکاران زن ایران است نیز می گوید: ابتدا بابت از دست دادن سهمیه خیلی ناراحت بودم و حتی تصمیم گرفتم که تکواندو را کنار بگذارم اما الان شرایط روحی ام بهتر شده وتصمیم گرفته ام که با انگیزه و قدرت بیشتری به رقابت های مختلف برگردم و اصلا هم به این موضوع فکر نمی کنم که المپیک چگونه از دست من رفت. بالاخره در ورزش حرفه ای امکان همه چیز وجود دارد و با این اتفاقات باید زندگی کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم با هر شکستی ناامید شویم که هیچ آینده ای نخواهیم داشت. البته از دست دادن المپیک خیلی ناراحت کننده است اما باید زندگی کنیم.

خدابنده درباره المپیکی شدن کیمیا علیزاده هم می گوید: کیمیا شانس زیادی برای مدال آوری دارد. ما به او افتخار می کنیم. او دختر سخت کوش و با استعدادی است و می تواند به بهترین شکل ممکن ما ورزش ما را سربلند کند.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها