پایان عمر برند ۸۰ ساله ایرانی

ارج رسماً تعطیل شد/ تعطیل نشد + عکس

از مدتها قبل خبر تعطیل شدن قریب الوقوع کارخانه ارج اولین کارخانه تولید لوازم خانگی کشوردر رسانه های مختلف منتشر شده بود تا اینکه این کارخانه رسما هفته گذشته تعطیل شد. این در حالی است که امروز مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی این خبر را تکذیب کرده است.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۷
ارج رسماً تعطیل شد/ تعطیل نشد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، اولین کارخانه تولید لوازم خانگی کشور که نامی آشنا برای تمام مردم ما دارد و کمتر شخصی با تولیدات آن بیگانه است به دلیل تشدید مشکلات تولید رسماً از هفته گذشته تعطیل و ماشین آلات کهنه این کارخانه هم به فروش گذاشته شد تا پایان عمر برند ۸۰ ساله ایرانی اینگونه رقم بخورد.

البته این کارخانه در طول سال‌های اخیر با بروز مشکلات مالی و حضور برندهای مختلف خارجی سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار نداشت وبا توجه به ماشین آلات کهنه دیگر قادر به تولید محصولات متنوع لوزام خانگی نبود.

کارخانه ارج در سال 1316 در یک کارگاه کوچک واقع در خیابان سی متری تهران به اتفاق 8 کارگر ساده فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 1348 با کارگاه های متعدد و ماشین‌های جدید در زمینی واقع در جاده مخصوص کرج با همراهی مهندسین و کارگران مبتکر و ماهر با تکنیک های مدرن روز فعالیت خود را ادامه داد.

این کارخانه از اول فروردین ماه 1352 به صورت شرکت سهامی عام درآمد و قسمتی از سهام آن در مرحله اول به کارکنان و سپس به مردم ارائه شد.در سال 1357 با ملی شدن کارخانجات، عمده سهام آن به صنایع ملی ایران واگذار گردید که تا سال 1374 تحت پوشش این سازمان بود و پس از آن در همین سال، بخشی از سهام سازمان صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به بانک ملی ایران واگذار گردید.

به روز نشدن ماشین آلات و انتصاب مدیران دولتی در این کارخانه باعث شد تا نتواند از پتانسیل خود برای تولید محصولات روز استفاده کند به نحوی که در چند سال اخیر تصمیم به فروش این کارخانه گرفته شود. حتی در یک سال گذشته بخشی از این کارخانه در اختیار ایران خودرو قرار گرفت تا به عنوان پارکینگ خودرو از آن استفاده کند.

تشدید مشکلات برای این واحد تولیدی به حدی شده که مدیران هفته گذشته تصمیم به تعطیلی رسمی آن گرفته و ماشین آلات کهنه آن را برای فروش گذاشته اند، این در حالی است که کارخانه ارج در مقطعی به عنوان سوپر مارکت لوازم خانگی ضمن برند سازی انواع لوازم خانگی را تولید می کرد.

تعطیلی کارخانه ارج تکذیب شد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا ضمن تکذیب تعطیلی کارخانه ارج، انتشار گسترده این خبر کذب را فضاسازی رسانه ای علیه دولت دانست و گفت: هفت شرکت داخلی و خارجی متقاضی خرید این کارخانه هستند که بعد از بررسی نهایی، واگذاری انجام می شود.

«فرهاد حنیفی» عصر امروز(جمعه) در گفت وگو با ایرنا، افزود: این واحد تولیدی در دو سال اخیر نزدیک به 15 هزار کولر و بخاری تولید کرده و انبارهای این شرکت یک هزار دستگاه کولر و بخاری آماده فروش دارد.


وی، به تزریق نقدینگی 200 میلیارد ریالی در دو سال اخیر به این کارخانه اشاره کرد و گفت: این سرمایه در گردش از طریق گروه توسعه ملی با هدف جلوگیری از توقف تولید و پرداخت حقوق بازنشسته ها صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی افزود: از مبلغ یادشده، 60 میلیارد ریال به بازنشسته های این واحد تولیدی پرداخت شد.

هفت شرکت متقاضی خرید ارج

حنیفی در ادامه به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر خروج بانکها از بنگاهداری اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه، 50 شرکت زیرمجموعه هلدینگ بانک ملی از جمله ارج در فهرست واگذاری هستند.

وی با بیان اینکه امسال واگذاری 12 شرکت در دستور کار ما قرار دارد، افزود: تلاش داریم این شرکت ها از جمله ارج را به خریداران واجد شرایطی واگذار کنیم که بتوانند بهتر از مجموع گروه توسعه ملی، آن را مدیریت و اداره کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، از تقاضای 6 شرکت داخلی و یک شرکت خارجی برای خرید کارخانه ارج خبر داد و گفت: براساس مصوبه مجلس، این واگذاری ها باید انجام شود؛ مگر آنکه مصوبه یادشده تغیر کند. در آن صورت، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، آماده سرمایه گذاری برای راه اندازی با تجهیز به دستگاه ها و فناوری جدید است.

وی یادآورشد: نزدیک به یک سال از ابلاغ مصوبه مجلس درباره خروج بانکها از بنگاهداری سپری شده و ما در حال مذاکره برای واگذاری هستیم.

حنیفی، شمار کارکنان کنونی کارخانه ارج را 200 نفر اعلام کرد و گفت: پرداخت ها به کارکنان و مجموعه بازنشستگان ارج به گونه ای بوده که هیچ معوقه و طلبی ندارند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه سال ها در این کارخانه سرمایه گذاری نشده است، محصولات آن در بازار تقاضای اندکی دارد و و مستلزم سرمایه گذاری برای بروز کردن خط تولید است.

وی در پایان گفت: اطلاعات تکمیلی درباره اقدامات انجام شده برای کارخانه ارج و برنامه های آینده آن، فردا(شنبه) از طریق روابط عمومی شرکت ارج اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، از صبح امروز، تعطیلی کارخانه ارج و تجمع کارکنان آن به طور گسترده در سایتها و فضای مجازی بدون ذکر منبع منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
حسام
-
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
۰
۰
از قدیم كفتند ارج نامی كه می شناسید و یه آن اطمینان دارید هنوز میز و صندلی های فلزیش یادمه
تكذیبیه رسمی
-
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
كد خبر: 82107433 (5381044) | تاریخ خبر: 21/03/1395 | ساعت: 17:43| نسخه چاپی | ارسال به دوستان
فیسبوك
تویتر
Google+
Cloob
در گفت وگو با ایرنا

تعطیلی كارخانه ارج تكذیب شد
تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا ضمن تكذیب تعطیلی كارخانه ارج، انتشار گسترده این خبر كذب را فضاسازی رسانه ای علیه دولت دانست و گفت: هفت شركت داخلی و خارجی متقاضی خرید این كارخانه هستند كه بعد از بررسی نهایی، واگذاری انجام می شود.
تعطیلی كارخانه ارج تكذیب شد
«فرهاد حنیفی» عصر امروز(جمعه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: این واحد تولیدی در دو سال اخیر نزدیك به 15 هزار كولر و بخاری تولید كرده و انبارهای این شركت یك هزار دستگاه كولر و بخاری آماده فروش دارد.
وی، به تزریق نقدینگی 200 میلیارد ریالی در دو سال اخیر به این كارخانه اشاره كرد و گفت: این سرمایه در گردش از طریق گروه توسعه ملی با هدف جلوگیری از توقف تولید و پرداخت حقوق بازنشسته ها صورت گرفته است.
مدیرعامل شركت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی افزود: از مبلغ یادشده، 60 میلیارد ریال به بازنشسته های این واحد تولیدی پرداخت شد.

** هفت شركت متقاضی خرید ارج
حنیفی در ادامه به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر خروج بانكها از بنگاهداری اشاره كرد و گفت: براساس این مصوبه، 50 شركت زیرمجموعه هلدینگ بانك ملی از جمله ارج در فهرست واگذاری هستند.
وی با بیان اینكه امسال واگذاری 12 شركت در دستور كار ما قرار دارد، افزود: تلاش داریم این شركت ها از جمله ارج را به خریداران واجد شرایطی واگذار كنیم كه بتوانند بهتر از مجموع گروه توسعه ملی، آن را مدیریت و اداره كنند.
مدیرعامل شركت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، از تقاضای 6 شركت داخلی و یك شركت خارجی برای خرید كارخانه ارج خبر داد و گفت: براساس مصوبه مجلس، این واگذاری ها باید انجام شود؛ مگر آنكه مصوبه یادشده تغیر كند. در آن صورت، شركت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، آماده سرمایه گذاری برای راه اندازی با تجهیز به دستگاه ها و فناوری جدید است.
وی یادآورشد: نزدیك به یك سال از ابلاغ مصوبه مجلس درباره خروج بانكها از بنگاهداری سپری شده و ما در حال مذاكره برای واگذاری هستیم.
حنیفی، شمار كاركنان كنونی كارخانه ارج را 200 نفر اعلام كرد و گفت: پرداخت ها به كاركنان و مجموعه بازنشستگان ارج به گونه ای بوده كه هیچ معوقه و طلبی ندارند.
وی ادامه داد: به دلیل اینكه سال ها در این كارخانه سرمایه گذاری نشده است، محصولات آن در بازار تقاضای اندكی دارد و مستلزم سرمایه گذاری برای بروز كردن خط تولید است.
وی در پایان گفت: اطلاعات تكمیلی درباره اقدامات انجام شده برای كارخانه ارج و برنامه های آینده آن، فردا(شنبه) از طریق روابط عمومی شركت ارج اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، از صبح امروز، تعطیلی كارخانه ارج و تجمع كاركنان آن به طور گسترده در سایتها و فضای مجازی بدون ذكر منبع اعلام كننده آن، منتشر شده است.
اقتصام** 2023
انتهای پیام /*
سید رضا شگوهی
-
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
بی لیاقتی مسئولین
نظر
-
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
باید همیشه تمامی كارخانجات و شركتهای زمانی هایی كه سود و درامد خوبی دارند هزینه بابت توسعه و تحقیق و پیشرفت خودشون بزارند تا بتونند در بازار جهانی هم حرفی برای گفتن داشته باشند . تا حالا كسی دیده كه مثلا شركت ایران خودرو و یا سایپا یا بقیه شركتهایی ایرانی یه اعلان همگانی كنند و در این زمینه بهترین های كشور رو جذب كنند . اگر پسر خاله و پسر عمو و نمی دونم اقوام فلان فرد به دلیل داشتن سفارش استخدام شركتها بشن بیشتر از اینها هم نمیشه انتظار داشت . همیشه بهترینها میتونند بهترین ها اتفاقات رو رقم بزنند . .. این رو به قول همه خارجی ها یا همون كشورهای پیشرفته خیلی وقته كه فهمیدند و حاضرند نیروی نخبه رو نه فقط از كشور خودشون بلكه از تمام دنیا جذب كنند . ضمنا نمیشه با برانگیختن ترحم و دلسوزی مردم برای مصرف تولید داخلی جواب گرفت . اصلا منطقی نیست كاری كه الان دارن انجام میدن ممكنه تو كوتاه مدت جواب بده اما در بلند مدت قطعا با شكست همراهه . مقصر خارجی ها نیستند كه تولیدات خوب با قیمت خوب دارند مقصر مردم هم نیستند كه تولیدات داخلی را نمی خرن مقصر اصلی وجود مدیریت ها و طرز فكرهای كهنه مدیریتی جامعه است كه داره كشور رو فلج می كنند
ایرانی
-
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
تعطیلی این كارخانه صاحب نام مربوط به دولت فعلی است یا مدیران نالایق كه توسط دولتهای قبل گماشته شده اند و یا ....

نیازمندی ها