رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: مدیریت جهادی در عرصه صنعت نظامی که شانه به شانه صنایع نظامی پیشرفته دنیا به ویژه در عرصه موشکی حرکت می کند نشان دهنده این واقعیت است که این توانمندی می تواند در همه عرصه های دیگر تکرار شود.
کد خبر: ۸۹۰۷۹۹
مدیریت دلارهای آزاد شده هماهنگ با اقتصاد مقاومتی / موشک الگو سایر بخش ها قرار گیرد

علاء الدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، با اشاره به نامگذاری امسال با نام"اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل" گفت: مهمترین رکن در اقتصاد مقاومتی ایجاد باور اقتصاد مقاومتی در مسئولان است که به مبانی آن معتقد باشند و این باور را باید تبدیل به باور ملی کرد.

وی افزود: به جزمسئولان اعم از دولت و مجلس به خصوص مجلس آینده که باید در این زمینه نقش مهمی ایفا کند مردم هم که در همه مراحل پیروزی انقلاب و مشکلات نظام نقش آفرین بودند باید در این زمنیه نقش مهمی را ایفا کنند.

بروجردی اظهار داشت: با توجه به اینکه سیاست های رهبری در اقتصاد مقاومتی سیاست های ابلاغ شده ای است بنابراین دستورالعمل اقدام کاملا مشخص است و مطالبی که ایشان به عنوان راهکار مطرح فرمودند نشان دهنده این است که موضوع بسیار جدی تر از چیزی است که در حال حاضر نسبت به آن عمل می شود .

نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم ادامه داد: در حال حاضر علیرغم توافق هسته ای انجام شده؛ آمریکا همچنان با توجه به سیاست خصمانه اش علیه ایران در حال سنگ اندازی در جهت اجرای توافق های صورت گرفته است؛ بنابراین مدیریت ثروت های بلوکه در حال آزاد شدن بسیار مهم است که در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گیرد و بتوانیم این باور ملی که ما می توانیم را در همه عرصه ها عملیاتی کنیم و از ذهنیت صرف استفاده از فراورده های خارجی فاصله بگیریم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: لازمه آن این است که کیفیت تولید داخل را بالا ببریم؛ مدیریت جهادی در عرصه صنعت نظامی که شانه به شانه صنایع نظامی پیشرفته دنیا به ویژه در عرصه موشکی حرکت می کند نشان دهنده این واقعیت است که این توانمندی می تواند در همه عرصه های دیگر تکرار شود و عدم موفقیت ما درعرصه های دیگر از جمله صنایع نفت و خودروسازی نشان می دهد که اشکالی در مدیریت این بخش ها وجود دارد.

بروجردی گفت: نباید در شرایطی که می توانیم پیچیده ترین فناوری دنیا را در عرصه نظامی و هسته ای به وجود آوریم و متکی به توانمندی ملی باشیم در دیگر عرصه ها نتوانیم اینگونه باشیم.

وی اظهار داشت: مجلس باید کاستی های قانونی را در این رابطه جبران کرده و دولت هم باید گام های عملی را هر چه سریع تر بردارد به ویژه در عرصه صنایع مختلف و بهره گیری از مدیران توانمند معتقد به مدیریت جهادی و اتکا به توانمندی های ملی.

بروجردی ادامه داد: ادبیاتی که برخی در همین یکی دوسال گذشته در مورد اینکه باید برای حل مشکلات از خارج مدیریت وارد کنیم نشان دهنده همان تفکر با یک فاصله طولانی از باورهای ملی است و آفتی است در ادامه راه.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: با توجه به اینکه نقشه راه را رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی ترسیم کرده اند دلیل برای تعلل در این زمینه وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها