ظریف:کمر آل سعود شکست

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به نیوزیلند سفر کرده، دیروز در جمع ایرانیان مقیم این کشور گفت: سعودی‌ها قیمت نفت را آنچنان پایین آوردند که کمر اقتصاد ایران را بشکنند و اجازه ندهند با سربلندی مذاکره کنیم، اما اکنون کمر خودشان و همقطاران آنان شکسته و به وام گرفتن از موسسات مالی بین‌المللی روی آورده‌اند.
کد خبر: ۸۸۹۲۸۸
ظریف:کمر آل سعود شکست

به گزارش فارس، وی با بیان این‌که عربستان تلاش می‌کند فضای تهدید در منطقه را حتی به هزینه خودش ایجاد کند، به تحرکاتی که در منطقه علیه ایران صورت می‌گیرد، اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر شاهد تحرکات دیگران هستید.

عربستان، به دنبال قربانی

همزمان با اظهارات ظریف در نیوزیلند درباره تحرکات آل‌سعود علیه کشورمان، مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه هم در کانال تلگرامی خود نوشت: عربستان برای جبران اشتباهات خود در سوریه هنوز دنبال قربانی می‌گردد و حالا قصد تنبیه لبنان را دارد.

به گزارش تسنیم، حمید بعیدی‌نژاد در این نوشته تصریح کرده است: عربستان سعودی نه‌تنها تا این لحظه به توصیه متحدین خود برای کاهش تنش با ایران گوش نداده است، بلکه با تلاش برای مجبور کردن کشورهای عربی جهت دفاع از سیاست‌های غیرمنطقی خود، اتحادیه عرب را به عرصه‌ای برای باز شدن اختلافات میان کشورهای عربی تبدیل کرده است.

ادعای بی‌اساس علیه ایران

اظهارات بعیدی‌نژاد معطوف به برخی اظهارنظرهای برخی چهره‌های عرب علیه کشورمان است. اظهارنظرهایی مانند آنچه دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در گفت‌وگو با الحیات گفت و مدعی شد که ایران در امور کشورهای منطقه دخالت می‌کند.

به گزارش میزان، عبداللطیف الزیانی همچنین در ادامه اظهارات بی‌اساس خود مدعی حمایت ایران از گروه‌های مسلح شد.با وجود این، چنین اظهارنظرهایی حامیان چندانی در دنیای عرب ندارد و به‌عنوان مثال امروز ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با تاکید بر این‌که تهران همواره در کنار بغداد ایستاده است، گفت: برخلاف ترکیه، ایران در عراق مداخله نظامی نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از روزنامه الرأی کویت، وی خاطرنشان کرد: روابط ما با ایران نیز در چارچوب حفظ اقتدار عراق صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها