در گفت‌وگو با جام جم آنلاین در بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی مطرح شد:

70 درصد تجهیزات حوزه انرژی تولید داخلی است/ کارفرمایان ترجیح می‌دهند وارد کنند

دکتر پدیدار اقتصاد دان در گفت گو با جام جم آنلاین به تصویر کشید

دورنمای توسعه اقتصادی کشور پس از برجام

اگر چه وضعیت اقتصادی ایران در دوران تحریم دچار افت شدیدی شده است اما بسیاری از کارشناسان وصاحب نظران اقتصادی معتقدند که با رفع این محدودیت ها اکنون دوران شکوفایی اقتصادی کشور فرا رسیده است. البته برای رسیدن به آن باید تلاش بسیار کرد .
کد خبر: ۸۸۰۲۳۶
دورنمای توسعه اقتصادی کشور پس از برجام

دکتر پدیدار کارشناس اقتصادی درباره عبور از مشکلات اقتصادی درشرایط پسابرجام به خبرنگار جام جم آنلاین گفت : برای عبور از بحران ها و اقتصاد نامناسب پنهان نیازمند به اقتصاد خود کفا، مولد مستقل و شکوفا هستیم تا زمانیکه جامعه ما همگن نشود اقتصاد مقاومتی قابل اجرا نیست

این مدرس دانشگاه همچنین معتقد است اقتصاد باید استحکام پذیر و انعطاف پذیر باشد تا به آسانی مدیریت شود.

وی در خصوص رونق صنعت نفت ایران در دوره پسابرجام گفت : پسابرجام در صنعت نفت ما به دور از تهدیدات یک فرصت تلقی می شود. صنعت نفت ما دارای منابع انرژی بالا است من جمله نفت خام و گاز طبیعی و باید از این ظرفیت ها برای توسعه کشور استفاده شود ولی استفاده از نفت نباید به عنوان وابستگی و تهدید تلقی شود چون هدف استفاده بهینه از سرمایه ملی است تا توسعه اقتصاد کشور بالا رود.

این کارشناس اقتصادی در رابطه با ارزیابی وضعیت آینده بازار نفت اشاره کرد: تا دو دهه آینده مردم جهان همچنان به نفت و به انرژی هیدروکربن وابسته هستند اما بعد از این دو دهه به آهستگی و با توجه به توسعه ای که در زمینه انرژی های نو و تجدید پذیر وجود می آید وابستگی به نفت سیر نزولی پیدا می کند.

اعظم سادات سیدبرقی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها