کمپانی خودروسازی یو اِس اِس وی در نمایشگاه تیونینگ سِما از نسخه ارتقا یافته جیپ رانگلر رونمایی کرد

راینو ایکس تی نسخه ارتقا یافته جیپ رانگلر

جیپ رانگلر مجهز به سیستم ۴x۴ خودرویی مناسب برای تردد در جاده‌های سخت و ناهموار ارزیابی شده است.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۳
راینو ایکس تی نسخه ارتقا یافته جیپ رانگلر

یو اِس اِس وی، کمپانی آمریکایی متخصص طراحی و مهندسی مجدد خودروهای شاسی‌بلند لوکس ـ که ادعا می‌کرده رانگلر از قابلیت ارتقای بدنه و بهبود امکانات داخلی برخوردار است ـ به‌تازگی یک کیت بدنه ویژه رانگلر آنلیمیتد چهار در ارائه کرده که ظاهر آن را به سبک خودروهای نظامی درمی‌آورد. علاوه‌بر کیت بدنه، اتاقک سرنشین نیز طراحی مجدد شده تا لذت یک سواری بسیار راحت را برای سرنشینان خودرو رقم بزند. رانگلر آنلیمیتد ارتقا یافته، راینو ایکس تی نام گرفته است.

اگر با دقت نگاه شود،‌ رانگلر آنلیمیتد که پشت کیت یو اِس اِس وی پنهان شده قابل تشخیص است در حالی که به چشم یک غیرمتخصص، ربط رانگلر آنلیمیتد به ایکس تی، یک معما باقی می‌ماند. بدنه ایکس تی با اشکال لبه دار و برآمده بیشتر به بدنه تویوتا اِف جِی کروزر شباهت دارد. شبکه فلزی محافظ رادیاتور و شکل چراغ‌های جلو، ظاهر اِف جِی را که خط تولید آن متوقف شده در ذهن تداعی می‌کند. سقف جمع شونده رانگلر در نسخه تغییر یافته نیز به چشم می‌خورد تا امکان استفاده از سقف روباز در هوای مساعد حفظ شود.

علاوه‌بر به‌روزرسانی ساده که جنبه تزئینی دارد، طراحان یو اِس اِس وی کوشیده‌اند، ‌ظاهر بدنه به ویژه سپرها جلوه‌ای خشن و خشمناک پیدا کند. پانل‌های بدنه با جنس فیبر پلیمری تقویت شده، قلاب یدک کش، تایرهای ۳۵ اینچی با چرخ‌های آلومینیومی و نصب رول کیج در داخل اتاقک خودرو به منظور افزایش استحکام بدنه از دیگر مشخصه‌های ایکس تی است که به جلوه نظامی گونه آن اضافه می‌کند. با وجود این ظاهر نتراشیده، اتاقک سرنشین به گونه‌ای طراحی شده که راحتی فوق‌العاده و تجهیزات پیشرفته آسایش سرنشینان خودرو را تضمین می‌کند. پکیچ داخلی با صندلی‌های تمام چرم، داشبورد سبک اروپایی، پانل‌های در با تزئینات چرم، ابزارهای دیجیتال نمایش سه‌بعدی، سیستم جهت‌یابی ماهواره‌ای آلپاین، دوربین دید عقب، فرمان با روکش چرم و سایر تجهیزات جانبی ارتقا یافته است.

در ایکس تی بیشتر بر ارتقای مشخصه‌های مربوط به بدنه و طراحی داخلی تاکید شده و مشخصه‌های فنی رانگلر دست‌نخورده باقی‌مانده است. مشخصه‌های فنی ایکس تی عبارتند از: موتور شش سیلندر Vشکل با حجم 6/3 لیتر و قدرت ۲۸۵ اسب بخار، گیربکس اتوماتیک پنج سرعته، دیفرانسیل عقب مجهز به سیستم محدود کننده لغزش و نسبت محور 73/3. ایکس تی به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد لغزش و میل‌های موجگیر جلو و عقب نیز مجهز است. این خودرو در نمایشگاه تیونینگ سِما ۲۰۱۵ رونمایی و ثبت سفارش آن آغاز شد. ایکس تی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس نیز حضور داشت و قیمت پکیج آن از حدود ۲۶۵ میلیون تومان آغاز می‌شود.

یو اِس اِس وی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس از یک خودروی خلاقانه دیگر نیز رونمایی کرد: راینو جی ایکس. این خودرو مجهز به سیستم ۴x۴ است و در ساخت آن از شاسی فورد اِف ـ ۴۵۰ سوپر دیوتی استفاده شده است. جی ایکس از یک موتور فورد ۱۰ سیلندر V شکل با حجم 8/6 لیتر و قدرت ۳۶۲ اسب بخار نیرو می‌گیرد. بدنه خودرو از جنس فولاد سرد و کامپوزیت است و اتاقک آن قابلیت جاگیری هفت سرنشین را دارد. پنجره‌های شش ضلعی، سپرهای پهن با میخ‌های پرچ درشت و نورافکن‌های تعبیه شده در قسمت بالای خودرو ظاهر جنگنده جی ایکس را تکمیل می‌کنند. جی ایکس با وجود ظاهر جنگنده از یک طراحی داخلی لوکس و فوق راحت برخوردار است. داخل اتاقک سرنشین سه ردیف صندلی با روکش چرم قرار دارد و تجهیزات تزئین شده با روکش چوب نیز به چشم می‌خورد. قیمت این خودرو از حدود ۵۷۵ میلیون تومان آغاز شده و به حدود ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

منبع: Gizmag

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها