عامل قتل شهید خلیلی پس از محاکمه از جنبه عمومی جرم، به زودی از زندان آزاد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۳۷۵
ضارب شهید خلیلی در آستانه آزادی

ساعت 22 و 30 دقیقه 25 تیر سال 90، پسری جوان به نام علی خلیلی هنگامی که همراه شاگردان یک مدرسه درحال بازگشت از هیأت بود، چند جوان را در خیابان دید که برای یک دختر مزاحمت ایجاد کرده بودند. او به این چند جوان تذکر داد که با برخورد خشن یکی از آنها روبه‌رو شد و سرانجام با بالا‌گرفتن این درگیری، جوانی به نام احسان با ضربه چاقو او را مجروح کرد. پس از این حادثه علی خلیلی به بیمارستان منتقل شد و مدتی بعد مرخص شد. ضارب وی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. مرحوم خلیلی چندی بعد بر اثر عوارض جراحات در بیمارستان بعثت تهران تسلیم مرگ شد.

در ادامه بازپرس با شکایت اولیای دم بار دیگر دستور بازداشت ضارب را صادر کرد تا این‌بار به‌عنوان قاتل به پرونده او رسیدگی شود. این پسر که فراری شده بود، بازداشت شد و پرونده‌اش پس از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

سال گذشته جلسه محاکمه ضارب شهید خلیلی در شعبه 113 سابق دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و درنهایت دادگاه ضارب این ناهی منکر را به قصاص محکوم کرد، اما با اعتراض متهم به رأی صادره، پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید‌نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد که حکم صادره تائید شد. در حالی که متهم در آستانه اعدام قرار گرفته بود، اولیای دم شهید خلیلی در آستانه تولد امام رضا(ع) قاتل پسرشان را بخشیدند. متهم چهار ماه بعد از این که بخشیده شد، دیروز از زندان به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربان‌زاده منتقل و از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

متهم در اظهاراتش گفت: شب جنایت مشروب مصرف کرده بودم که این حادثه تلخ را رقم زدم و خانواده‌ای را داغدار کردم. در زندان توبه کرده و اکنون در آنجا درس می‌خوانم. دو بار اعدام و مرگ را به چشمانم دیدم. از کاری که انجام دادم، پشیمانم و توبه کرده‌ام. از خانواده مقتول که فرصت زندگی دوباره را به من دادند، سپاسگزارم. امیدوارم بتوانم یک زندگی جدید و سالم را بعد از این داشته باشم و راه آن شهید را ادامه دهم.

قضات دادگاه پس از شنیدن آخرین دفاع متهم به قتل و وکیل وی، وارد شور شدند و حکم خود را صادر کردند. براساس این حکم، «احسان» به زودی از زندان آزاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها