سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

شهادت «شیخ نمر» سرآغاز جنبش روشنگری در عربستان

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: شهادت شیخ نمر توسط دولت عربستان عمق فاجعه شیعه ستیزی را نشان می‌دهد و آل سعود باید منتظر تبعات گسترده این اقدام در منطقه باشند.
کد خبر: ۸۶۹۳۸۴
شهادت «شیخ نمر» سرآغاز جنبش روشنگری در عربستان

دکتر محمدعلی اسفنانی در گفتگو با جام ‌جم آنلاین ضمن بیان این مطلب افزود: شهادت شیخ نمر، روحانی برجسته شیعه در عربستان نقض صریح قوانین و حقوق بین‌المللی است و در راستای سناریوی از پیش تعیین شده اجرا شد که نمونه آن را در سال‌های اخیر با تاسیس داعش و حمله به عراق، سوریه و یمن شاهد هستیم.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان هیات حاکمه عربستان گفت: در حال حاضر نمی‌توان از آل سعود حرکت عقلانی انتظار داشت. پادشاه این کشور بیمار است و چینش مقامات دولتی هم شائبه سیاسی دارد. به نظر می‌رسد مجموعه دیگری از بیرون دولت عربستان را مدیریت می‌کنند که در مقابل اسلام و تشیع ایستاده‌اند.

اَسفَنانی تصریح کرد: قطعاً آمریکا پشت پرده ماجرا قرار دارد و اعدام شیخ نمر هم در راستای مخدوش نمودن چهره واقعی اسلام و از همه مهمتر ترویج شیعه‌هراسی در منطقه خاورمیانه است. غافل از اینکه اقدام نابخردانه آل سعود می‌تواند سرآغاز جنبش‌های روشنگری اسلامی درون عربستان و همین طور کشورهای همجوار باشد.

نماینده مردم فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به فاجعه منا در مناسک حج امسال و زیاده‌خواهی‌ عربستان در منطقه، دولتمردان کشور باید ضمن تجدید نظر در روابط دیپلماسی، از فرصت فراهم شده برای معرفی اسلام واقعی و راستین به دنیا استفاده نمایند.

رضا گلین شریف دینی – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها