وزیر امور خارجه روسیه :

مرز سوریه - ترکیه باید بسته شود

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: صبر آنکارا در قبال مسکو در برابر اقداماتی که روسیه پس از سرنگونی جنگنده روسی در مرز سوریه انجام داده، نامحدود نخواهد بود.
کد خبر: ۸۶۳۳۷۱
صبر ما در قبال روسیه نا محدود نیست

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی خصوصی ان تی وی تصریح کرد: صبر ترکیه در قبال اقدامات روسیه ناحدود نخواهد بود و من از روسیه می خواهم تا واکنش آرامی از خود نشان دهد.

وی افزود: ما از روسیه، شریک تجاری بزرگ مان می خواهیم که آرامش خود را حفظ کند. ولی ما همین طور تاکید می کنیم که صبر ما محدود نخواهد بود.

وزیر خارجه ترکیه گفت: اگر ما تاکنون به اقداماتی که روسیه انجام داده واکنش نشان نداده ایم، به این خاطر نبوده است که هراس و ترسی از انجام این کار داریم. ما با صبر و تحمل در برابر اقدامات روسیه واکنش نشان می دهیم تا روابط ما بار دیگر به دوران گذشته بازگردد.

وی ضمن انتقاد از رفتار روسیه پس از سرنگونی سوخو 24 تاکید کرد: مسکو از هر ابزاری برای هدف قرار دادن ترکیه استفاده کرده است، از جمله مطرح کردن مساله استقرار نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق در شورای امنیت سازمان ملل.

روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط هواپیماهای جنگی ترکیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه، متشنج شده است.

روسیه خواستار عذرخواهی رسمی آنکارا به خاطر این اقدام شده و تهدید به اتخاذ تدابیر تلافی جویانه اقتصادی علیه آنکارا کرده است ولی اردوغان نیز در مقابل خواستار عذرخواهی روسیه به خاطر نقض حریم هوایی ترکیه شده است.

روسیه در پی این اقدام ترکیه، تحریمهای اقتصادی را علیه آنکارا اعمال کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
-
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
۰
۰
هنوز تو دهنی محكمی نخوردید دارید... ای تروریست پرورها!

نیازمندی ها