آزمایش موشکی بالستیک ایران و اظهارات مقامات رسمی آمریکا مبنی بر تحقیق درباره این موضوع بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیسی زبان سراسر جهان داشته است.
کد خبر: ۸۶۳۱۷۲
بازتاب جهانی دومین آزمایش موشکی بالستیک ایران

روزنامه فایننشال تایمز نوشت: آمریکا می گوید گزارش ها درباره آزمایش موشک بالستیک میان برد در ایران را مورد بازبینی جدی قرار می دهد.

این آزمایش موشکی در حالی صورت گرفته است که ایران در آستانه اجرای شروط توافق هسته ای ماه ژوئیه است که به لغو برخی تحریم های بین المللی از اوائل سال آینده همزمان با اجرای این توافق منتهی می شود.

برخی مقامات رسمی و تحلیلگران معتقدند این آزمایش ها بخشی از کشمکش داخلی گسترده تر در داخل ایران و کار تندروهایی است که از شروط توافق هسته ای و احتمال بهبود روابط با آمریکا ناراضی اند.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد سه شنبه هفته آینده برای بحث و گفتگو درباره آزمایش موشکی ماه اکتبر ایران تشکیل جلسه بدهد.

روزنامه تایمز آو اسرائیل نیز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت آمریکا معتقد است تندروهای مخالف توافق هسته ای ایران احتمالا در تلاش برای تحریک آمریکا به تصویب تحریم های جدید علیه ایران و افزایش تنش ها بین واشنگتن و تهران هستند.

دولت آمریکا همچنان در حال بررسی واکنش به این اقدام ایران است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقامات رسمی آگاه از این فرایند گفتند سازمان ها و مقامات ایرانی شرکت کننده در این آزمایش پیشتر بر اساس قانون تحریم های آمریکا، مجازات شده اند و دولت آمریکا در حال شناسایی اهداف بالقوه (تحریم ها) است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت آمریکا درباره ادعاها در خصوص آزمایش موشکی ایران محتاطانه عمل می کند. پایگاه اینترنتی العربیه در مقاله ای با عنوان «آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه های سازمان ملل است» به انتشار اخبار رسانه های دیگر درباره این آزمایش مبادرت کرد.

وال استریت ژورنال ضمن بازتاب این خبر نوشت مقامات آمریکایی اعلام کردند دومین آزمایش موشکی بالستیک ایران از زمان توافق هسته ای با قدرت های جهانی در تابستان امسال، تردیدهای جدیدی را درباره توانمندی کاخ سفید درخصوص اجرای این توافق مطرح می کند.

روزنامه جروزالم پست، چاپ فلسطین اشغالی در بازتاب این خبر به موضع گیری وزیر امور خارجه فرانسه اشاره کرد مبنی بر این که فرانسه توجه خاصی به پایبندی ایران به قطعنامه شورای امنیت درباره آزمایش های موشکی بالستیک خواهد داشت.

اکثر روزنامه های انگلیسی زبان از جمله گاردین، هافینگتون پست، واشنگتن پست، هاآرتص، یدیعوت آحارونوت، دیلی استار لبنان، روزنامه هیل، اینترنشنال بیزینس تایمز و پایگاههای اینترنتی انگلیسی زبان از جمله اسرائیل نشنال نیوز، بیزینس اینسایدر هند، رادیو صدای آمریکا ، واشنگتن اگزمینر، ورلد تریبیون و دیلی کالر این موضوع را پوشش دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها