یک منبع آگاه اعلام کرد : انفجار تروریستی دیشب، علیه گارد ریاست جمهوری در پایتخت تونس که 12 نفر را به کام مرگ فرستاد، احتمالا یک حمله انتحاری بوده است.
کد خبر: ۸۵۹۵۰۴
خون بازی در تونس؛ باز هم حمله انتحاری

به گزارش جام جم آنلاین ، این فرد که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد شواهدی ثابت می کند که احتمالا فرد بمب گذار خودش را با کمربند انتحاری داخل اتوبوس گارد ریاست جمهوری منفجر کرده است.

اتوبوس گارد ، در خیابان محمد پنجم ، منفجر شده است که یکی از خیابان های اصلی و پر رفت و آمد شهر تونس، پایتخت تونس است. این اتوبوس در حال حرکت به سوی کاخ ریاست جمهوری بود که منفجر شد.

در این انفجار همچنین 20 نفر نیز زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است و به همین علت احتمال افزایش تلفات در این حادثه وجود دارد.

پس از این حادثه الباجی قائد السبسی،‌ رئیس جمهور این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد و قانون منبع رفت و آمد از ساعت 21 سه شنبه تا 5 صبح چهارشنبه اعمال شد چرا که بیم حملات تروریستی دیگری نیز وجود دارد.

انفجار اتوبوس ریاست جمهوری از آن جهت اهمیت دارد که این سومین حمله تروریستی بزرگ امسال در تونس است. تروریست های تونس امسال ، 21 گردشگر را در موزه باردو به قتل رساندند و 38 نفر را نیز در شهر ساحلی سوس کشتند.

السبسی در یک سخنرانی تلویزیونی اضطراری اعلام کرد : آنها می خواهند ما با وحشت زندگی کنیم اما ما به استقبال خطر می رویم و این وحشت را به اجتماعات تروریست ها باز می گردانیم.

رئیس جمهور تونس به علت این بمب گذاری، سفرش را به اروپا نیز لغو کرده است و اکنون کشور در حالت آماده باش است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را عهده دار نشده است.

ترجمه : مریم یوشی زاده / خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها