مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهران :

آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد از پرداخت مالیات معاف شدند

رئیس سازمان بسیج کارگری در نشست امضای تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از آموزش 500 هزار نفر در مدت 4 سال خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۳۳۸
آموزش فنی وحرفه‌ای برای 500 هزار نفر

به گزارش جام جم آنلاین ،رمضانعلی طالبی، رئیس سازمان بسیج کارگری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای بهره‌وری در آموزش کارگران و شاغلان امضا شد، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه منجر به افزایش انگیزه‌های کار آفرینی و ایجاد اشتغال در کارگران به ویژه کارگران بسیجی خواهد شد.

وی افزود: برای افزایش بهره‌وری و ایجاد تحول، نیازمند تحرکی جدی در آموزش مهارت‌ است که بر این اساس با سازمان فنی و حرفه‌ای وارد مذاکره شدیم.

رئیس سازمان بسیج کارگری با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی کارگران تصریح کرد: اختلالی در زمینه آموزش‌های مهارتی وجود داشت که یک خلأ جدی در واحد تولیدی ایجاد کرده‌‌ است.

وی با اشاره به اینکه سهولت دسترسی به آموز‌ش‌ برای روستاییان و عشایر در دور افتاده‌‌ترین مناطق از محورهای این تفاهم‌نامه بود، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه منجر به آموزش 500 هزار نفر در مدت 4 سال آینده خواهد شد.

طالبی تأکید کرد: علاوه بر بسیجیان خانواده‌ آنان نیز بر اساس نیازسنجی‌ انجام شده تحت پوشش آموزش‌ مهارتی سازمان فنی حرفه‌ای قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان بسیج کارگری گفت: متأسفانه بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با وجود عدم مهارت شغلی لازم در رشته مرتبط مواجه هستند و این پتانسیل فنی‌ حرفه‌ای باید در اختیار دانش‌‌آموختگان قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم دریافت آموزش‌ مهارتی در کارگاه‌ها در کنار آموز‌ش دانشگاهی توسط دانشجویان تصریح کرد: خلأ آموزش‌ کابردی با این نوع از آموزش‌ها باید پر شود.

این مقام مسئول درباره تأثیر مهارت‌های فنی حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال یک فرد دیپلمه با دریافت مهارت‌های فنی قادر به ایجاد شغل و کسب درآمد به صورت پایدار است، اما در مقابل فارغ‌التحصیلان با مدارج عالی توان و اعتماد به نفس لازم برای کار ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها