گالری گردی

هنر سیاهپوش است

در این روزهای سراسر حزن و اندوه که شیعیان به سوگ ابا‌عبدالله الحسین(ع) لباس سیاه بر تن کرده‌اند، هنر نیز سیاهپوش شده است.
کد خبر: ۸۵۰۳۲۲
هنر سیاهپوش است
به گزارش جام جم آنلاین، اغلب نگارخانه‌ها در این روزها برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند که بتوانند با هنر، عظمت قیام امام حسین‌(ع) را تصویر کنند. ما نیز در ستون گالری‌گردی این هفته چند نمایشگاه را با حال و هوای این ایام به شما معرفی می‌کنیم.

تماشاخانه ایرانشهر

پیشنهاد بعدی ما نمایشگاه پوسترهای عاشوراست که تا 26 آبان در تماشاخانه ایرانشهر برای بازدید علاقه‌مندان در حال برگزاری است. در این نمایشگاه آثاری از امیر اصغرزاده، محمد افشار، رضا بختیار فرد، زهرا پاشایی، مهدی جوادی‌نسب، مهدی حسینی، بهاره خباز، سمیرا سیاوشانی، علیرضا عسکری‌فر، محمدحسین مجیدپور، حمید‌رضا وصفی و با گردآوری زهرا پاشایی عرضه شده است.

شاهکار نگارگری

گالری‌گردی را با استاد هنر عاشورایی شروع می‌کنیم. این روزها تابلوی شام غریبان، شاهکار استاد برجسته نگارگری محمود فرشچیان در مجموعه سعدآباد در معرض نمایش است. این تابلو که به‌عنوان جدیدترین اثر استاد فرشچیان در ماه گذشته طی مراسمی در موزه اختصاصی ایشان رونمایی شد باز هم از واقعه کربلا نشان دارد. بعد از اثر به‌یاد ماندنی عصر عاشورای استاد فرشچیان سه اثر به نام‌های هدیه عشق (حضرت علی اصغر) و پرچمدار حق و هم‌اکنون شام غریبان را به تصویر کشیده که در این آثار همانند عصر عاشورا، تمامی چهره‌ها پوشیده از غم و محنت و اندوه است. تابلوی شام غریبان در سال 1394 به تصویر کشیده شده و تکنیک آن آکریلیک و حاصل تلاش یک سال کار هنری استاد فرشچیان است. موزه اختصاصی استاد فرشچیان واقع در مجموعه سعدآباد همه روزه از ساعت 9 تا و 17 و 30 دقیقه پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

نگارخانه لاله

همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان پایگاه عکس چیلیک هم یک نمایشگاه گروهی از آثار عکاسان را با عنوان «عین عاشورا» برگزار کرده است. این نمایشگاه دربرگیرنده‌ 72 قطعه عکس از لحظه‌های ناب و روضه‌های تصویری است که با مشارکت بیش از 60 عکاس از مضامین حماسی، عرفانی و عاطفی سوگواران حضرت امام حسین‌(ع) و یارانش در مناسبت‌هایی مانند تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی ثبت و ارائه شده‌اند. نمایشگاه گروهی عکس عین عاشورا تا 20 آبان، هر روز به‌جز ایام تعطیل از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 در نگارخانه لاله به نشانی ضلع شمالی بوستان لاله در خیابان فاطمی میزبان علاقه‌مندان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها