مرد میانسال که به جرم قتل پسر جوانی در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، در آستانه عاشورای حسینی با رضایت اولیای دم بخشیده شد. اولیای دم مقتول اعلام کردند، به حرمت امام حسین(ع) تصمیم به گذشت گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۴۸۸۸۲
بخشش قاتل در آستانه عاشورای حسینی

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، در این پرونده مهران 49 ساله در یک مراسم عروسی دوست 34 ساله‌اش را به قتل رسانده بود. اواخر مهر سال88 ماموران پلیس هشتگرد در جریان مرگ پسر 34 ساله‌ای به نام جواد قرار گرفتند. با حضور ماموران در بیمارستان مشخص شد جواد به علت درگیری مقابل یک تالار عروسی با ضربات چاقوی مرد 49ساله‌ای به نام مهران مجروح شده و بعد از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده است.

با شناسایی همسر موقت مهران (قاتل)، زن جوان در تحقیقات مدعی شد وقتی در مراسم عروسی نتوانستم مهران را پیدا کنم جواد مرا به خانه‌ام رساند. وقتی همسرم موضوع را فهمید مرا تهدید به قتل کرد. نمی‌دانم دلیل این رفتارش چه بود.

در ادامه مهران شناسایی و دستگیر شد و پس ازمواجهه با شاهدان ماجرا، به قتل مرد 34 ساله اعتراف کرد.

با اعترافات قاتل، او در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه شد. متهم در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: آن روز در مراسم عروسی هرچه منتظر همسر موقتم شدم او نیامد. دقایقی بعد او تماس گرفت و مدعی شد جواد او را به خانه برده است. با شنیدن این حرف عصبانی شدم. منتظر ماندم تا این که جواد به تالار بازگشت. با هم درگیر شدیم که او با کابل به سمت من حمله کرد و من در دفاع از خودم با چاقو چند ضربه به او زدم و فرار کردم.

با اعترافات قاتل، قضات دادگاه متهم را به قصاص محکوم کردند که این حکم در شعبه 13 دیوان عالی کشور تائید شد.

در حالی که متهم در یک قدمی اعدام قرار داشت خانواده جواد با حضور در دادسرای امور جنایی از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند. اولیای دم در جلسه صلح و سازش اعلام کردند قصد قصاص قاتل فرزندشان را داشتند اما به حرمت امام حسین(ع) و ایام محرم از قصاص مهران گذشت می‌کنند. با رضایت اولیای دم مرد میانسال از مرگ نجات یافت و به زندگی برگشت.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها