شهاب سنگی با قدمت ۴ و نیم میلیارد سال که در کویر لوت کشف شده است در مجموعه علمی پژوهشی گنبد مینا رونمایی شد.
کد خبر: ۸۴۳۴۱۸
شهاب سنگ 4.5 میلیارد ساله رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در حاشیه مراسم رونمایی این شهاب سنگ گفت: شهاب سنگ موجود با همت جمعی از کاوشگران کویر، بیش از یک سال پیش کشف شد و به خاطر فعالیت های اقلیم شناسی گنبد مینا، از سوی این تیم به گنبد مینا اهدا شده است.

دکتر اردشیر نوریان افزود: بررسی های دانشگاه تهران و یکی از دانشگاه های فرانسه نشان می دهد که این شهاب سنگ عمری نزدیک به سن کره زمین داشته باشد و منشأ تشکیل آن به 4 و نیم میلیارد سال قبل باز می گردد.

وی گفت: این سنگ به صورت امانت در این مجموعه نگهداری خواهد شد ولی با تفاهمی که با تیم اهدا کننده داشتیم قرار بر این است تا کارشناسان و تیم های متخصص در هر زمان که بخواهند بتوانند بررسی و مطالعات دقیق تری را بر روی این سنگ انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مردانی
-
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
بنام خدا
با سلام و احترام - باستحضار عالی می رساند، 5/4 میلیارد سال پیش كره زمین، تازه از خورشید جدا شده و كره ای پر از مواد مذاب و شعله ور بود. لذا امكان استقرار و ماندن شهاب سنگ بر روی آن بعد از سقوط صفر است و به محض سقوط در اعماق مذاب زمین دفن شده و خودش هم ذوب می گردید. شهاب سنگ زمانی روی زمین می ماند كه به سطح سفت یا منجمد برخورد نماید. ضمناً درآن زمان حتی قاره ها و اقیانوسها هم شكل نگرفته بودند. انتشار مطلبی علمی قبل از بررسی كارشناسی شاید خیلی جالب نباشد.
متشكرم

نیازمندی ها