وزیر خارجه استرالیا تاکید کرد: طی سال گذشته تعداد اتباع استرالیایی که برای جنگ در عراق و سوریه به داعش پیوسته اند دو برابر شده است.
کد خبر: ۸۴۰۰۲۲
تعداد تروریست‌های استرالیایی عضو داعش 2 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا در جمع خبرنگاران در شهر نیویورک تصریح کرد: ما برآورد می کنیم که حدود 120 شهروند استرالیایی هم اکنون در عراق و سوریه هستند و از داعش و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند.

وی در ادامه افزود: این رقم دو برابر تعداد شهروندان استرالیایی است که من 12 ماه قبل گزارش دادم.

استرالیا به شدت نسبت به توانایی داعش برای جذب شهروندان این کشور در سفر به عراق و سوریه ابراز نگرانی کرده است. تاکنون حداقل 20 شهروند استرالیایی عضو داعش کشته شده اند.

بیشاپ گفت: برآوردها نشان می دهد که حداقل 30 هزار جنگجوی خارجی از 100 کشور جهان به تروریست های داعش پیوسته اند. تعداد آمارهای ما از سال گذشته تاکنون دو برابر شده است ولی این انتظار را ندارم که این رقم طی سال آینده نیز بار دیگر دو برابر شود.

وزیر خارجه استرالیا که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، تاکید کرد: ما به موفقیت هایی برای جلوگیری از سفر تروریست های خارجی به عراق و سوریه دست پیدا کرده ایم ولی هنوز نمی توانیم بگوییم که به طور کامل جلوی این روند را گرفته ایم.

استرالیا سطح تهدید تروریستی را از سال گذشته افزایش داده است و از آن زمان تاکنون قوانین جدیدی را در زمینه امنیت ملی اعلام و اجرا کرده است. کانبرا در این مدت پاسپورت تعدادی از افراد را لغو کرده و به آنها اجازه ترک کشور را نداده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها