شیوا بحرینیان دوست داشت همان طور که پدر و مادرش می‌خواهند در آینده پزشک شود، اما زمانی که در کنکور شرکت کرد در رشته کشاورزی دانشگاه آزاد خوراسگان قبول شد.
کد خبر: ۸۳۸۳۶۵
شیوا بحرینیان؛‌ کارآفرین و باغدار نمونه

او پس از ورود به دانشگاه از آنجا که تصور می‌کرد انسان‌ها و جانوران در چرخه زندگی بیشتر مصرف‌کننده‌اند و برعکس این گیاهانند که می‌توان به عنوان تولیدکننده در نظرشان گرفت به این رشته علاقه نشان داد و تحصیل در این زمینه را ادامه داد.

یک سال مانده به فارغ‌التحصیلی، نگرانی کار به سراغش آمد؛ وقتی درس و مشق و دوران تحصیل به اتمام رسید باید چه کاری را شروع کرد و چه شغلی را پی گرفت؟

او که دانش کافی در زمینه کشت و زرع به دست آورده بود تصمیم گرفت شغل و منبع درآمد خود را نیز در همین زمینه دنبال کند؛ بنابر این در سال 83 با تاسیس گلخانه‌ای در اصفهان وارد بازار گل و گیاه شد.

یک دختر جوان و مجرد را در نظر بگیرید که هیچ‌کس از اعضای خانواده‌اش نه کشاورز بوده و نه با کشاورزی آشنایی داشته، خودش هم نه با فعالیت‌های اقتصادی آشنایی داشت و نه کسی را می‌شناخت که او را با روش‌ها و ترفندهای تولید و فروش آشنا کند.

از سوی دیگر در اصفهان تنها زن شاغل در صنف گل و گیاه به شمار می‌رفت. ضرر هم پشت ضرر به سراغش می‌آمد و حتی وقتی توانست از قِبل کاری که راه انداخته بود برای چند نفر دیگر کار بیافریند نیز کارگرانش هم او را جدی نمی‌گرفتند!

مردم باور نمی‌کردند مدیر و مالک گلخانه زن باشد و کارگرانش او را قبول نداشتند و می‌گفتند ما از زن حرف‌شنوی نداریم.

در این شرایط اوایل کار مجبور بود آنچه را با خون دل خوردن تولید کرده نیز به دلیل نداشتن مشتری دور بریزد اما نهایتاً موقعیت خود را در کاری که به راه انداخته بود تثبیت ‌کرد و حالا یک زن کارآفرین است که دست کم برای چندین نفر به طور ثابت یا موقت شغل ایجاد کرده است.

این زن کارآفرین در سال 83 به‌عنوان باغدار نمونه زن استان اصفهان و در سال 85 به‌عنوان تولیدکننده برتر گل و گیاه زینتی شناخته شد و مسئولیت‌ها و فعالیت‌هایی همچون عضو هیات مدیره تعاونی گل و گیاه اصفهان، عضو هیات مؤسس خبرگان بخش کشاورزی و طراحی و اجرای فضای سبز را در کارنامه تجربیات خود دارد.

او اکنون همراه با ایفای نقش مادری و همسری، با وجود این‌که به گفته خودش همه منتظر بودند زمین بخورد، با آمادگی برای شکست، از رو نرفتن و تلاش و پشتکار زیاد در راه رسیدن به اهدافش نشان داد که می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت و نه تنها کسب و کار خود را داشت.

بلکه به موفقیتی رسید که دیگران نیز بر آن مهر تائید بزنند.خانه گل ناردین که او تاسیس کرده یکی از گلخانه‌های پرورش گل و گیاه زینتی در شهر اصفهان به‌شمار می‌رود که در مساحت نزدیک به 6000 متر مربعی آن، علاوه بر انواع گل و گیاه و نهال، لوازم و وسایل باغبانی نیز به فروش می‌رسد و یک کلینیک گیاه‌پزشکی نیز در آنجا دایر شده است.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
میردامادی
Israel
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
۰
۱
درود بر این زن بزرگوار
من خودم اهل اصفهان هستم . کم و بیش به گلخانه ایشان میرم . خیلی انرژی می گیرم . توصیه می کنم حتما یه سری بزنید . البته اصفهانی ها خیلی به گل و گیاه علاقه دارنند و همون سری اول از انواع گل ها را بخصوص گیاهان فصلی تموم می کنند . قیمت ها هم عالیه . مثلا یه کاکتوس که بیرون ۱۵۰۰۰تومان است من خودم دیدم ۳۵۰۰تومان تا ۵۰۰۰تومان بود .

نیازمندی ها