خبر تازه این که مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از ارائه بسته تشویقی وزارت بهداشت برای ازدواج دانشجویی به شرط بهتر شدن وضعیت بودجه کشور خبر داد. در ادامه ما دو بسته پیشنهادی داریم. یکی برای بهتر شدن وضعیت بودجه کشور و دومی برای گنجاندن در بسته تشویقی وزارت بهداشت برای ازدواج‌های دانشجویی (چه بسته تو بسته‌ای شد:!)
کد خبر: ۸۳۷۰۵۲
بسته تشویقی - بهداشتی برای زوج‌های دانشجو!

بسته بودجه‌ای:

1ـ جریمه برخی خلاف‌های راهنمایی و رانندگی فقط برای کمک به بسته تشویقی ـ ازدواجی در نظر گرفته شود. مثلا جریمه تمام ورود ممنوع رفتن‌ها یا دوبله پارک کردن‌ها به این امر خیر اختصاص داده شود. در این صورت شاید برخی خیرین بخواهند با انجام خلاف‌های راهنمایی و رانندگی عمدی، به این صندوق کمک کنند و دیگر نباید هر متخلفی را قانون‌گریز بدانیم، چون ممکن است نیت خلافکار، خیر باشد!

2ـ درصدی از رقم قرارداد فوتبالیست‌های لیگ برتر برای کمک به این بسته تشویقی اختصاص پیدا کند. در این صورت دیگر کسی از شنیدن خبر قراردادهای چند میلیاردی نه تنها ناراحت نمی‌شود و افسوس نمی‌خورد، بلکه اگر یک جوان دانشجوی مجرد باشد، کلی هم شادی می‌کند!

3ـ در برنامه خندوانه، علاوه بر کمپین نجات قطره‌های آب، کمپین نجات زوج‌های جوان دانشجو هم راه بیفتد تا بلکه جناب خان هم بتواند خودش را لابه‌لای زوج‌های جوان دانشجو جا بزند و با عواید حاصل از این طرح، دست احلام را بگیرد و برود سر خانه و زندگی‌اش! (تازه برای اجرای این طرح جوان پسند، چه کسی بهتر از رامبد جوان؟!)

بسته ازدواجی:

1ـ زوج‌های جوان دانشجو برای ماه عسل به کشور هند اعزام شوند تا در یک دوره فشرده با زندگی مرتاض‌های هندی آشنا شوند... به این ترتیب در بازگشت به کشور زوج‌های جوان می‌توانند فقط با پول یارانه‌ای که می‌گیرند، زندگی‌شان را بگذرانند و تازه آخر سال کلی هم پس‌انداز دارند که می‌توانند آن را به همین صندوق اهدا کنند!

2ـ وزارت بهداشت می‌تواند با ارائه طرحی، مقرر کند هر خانواری که در آن ازدواج دانشجویی صورت می‌گیرد، تمامی اعضای آن خانواده به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار بگیرند... به این ترتیب بین خانواده‌ها (بخصوص آنهایی که در خانواده مریض بد حال دارند!) برای وصلت با دانشجوها ممکن است دعوا هم راه بیفتد!

3ـ با توجه به آمار بالای طلاق در روزگار ما، وزارت بهداشت می‌تواند طرحی تهیه کند که براساس آن به تمامی زوج‌های دانشجویی که چهار سال از زندگی‌شان می‌گذرد و از هم جدا نشده‌اند، لیسانس، به آنهایی که شش سال زندگی موفق داشته‌اند، فوق‌لیسانس و به زوج‌هایی که هشت سال در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی کنند، دکترای افتخاری اهدا شود!

علی زراندوز - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها