گروه ۸ نفره‌ای از سارقان حرفه‌ای که به شیوه زاغ زنی اقدام به شناسایی افراد در شعبات بانکی کرده و با شیوه های مختلف پنچری و کیف قاپی همراه با تهدید سلاح سرد - قمه و قداره - اقدام به سرقت وجوه نقد می‌کردند به دام پلیس افتادند.
کد خبر: ۸۳۵۱۲۷
سارقان قداره‌ بند مشتریان بانک‌ها دستگیر شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در کنترل و مراقبت نامحسوس از مجرمان سابقه دار، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که تعدادی از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقان حرفه ای کرده و در شهرهای مختلف کشور و همچنین مناطق مختلف تهران، اقدام به سرقت از مراجعه کنندگان به مراکز تجاری و مالی به ویژه شعبات بانکی می‌کنند.

کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی مخفیگاه مجرمان سابقه دار بنام های نادر . ز (46 ساله)، علی . ج (45 ساله)، داوود . ن (37 ساله)، مرتضی . ق (38 ساله)، محسن . خ (42 ساله)، ولی . ح (47 ساله)، امیر . ک (53 ساله) و نهایتا ابوالفضل . پ (24 ساله) در مناطق مختلف لویزان، پیروزی، خیابان نیروی هوایی، بلوار ابوذر و خیابان نبرد، کنترل نامحسوس آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

مأموران اطلاع پیدا کردند که این گروه از سارقان حرفه ای و سابقه دار به شیوه زاغ زنی اقدام به شناسایی مالباختگان در شعبات بانکی می کنند و در ادامه، پس از تعقیب این افراد و به شیوه های مختلف پنچری و کیف قاپی اقدام به سرقت وجوه نقد همراه آنها همراه با تهدید سلاح سرد -قمه و قداره- می کنند.

همزمان با انجام اقدامات پلیسی جهت شناسایی تمامی اعضای این گروه از سارقان، کارآگاهان با بررسی پرونده سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که پس از حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی، تصویر تعدادی از این سارقان حرفه ای را به عنوان زاغ زن داخل شعبات بانکی یا سارق اموال خود مورد شناسایی قرار دادند.

یکی از مالباختگان پس از شناسایی تصویر یکی از متهمان بنام «نادر» به کارآگاهان گفت: از شعبه بانک خیابان هنگام – میدان الغدیر اقدام به دریافت مبلغ 7 میلیون تومان وجه نقد کرده و قصد واریز آن به حساب بانکی دیگر در یکی دیگر از شعبات را داشتم اما پس از خروج از بانک ناگهان این متهم -نادر- اقدام به قاپیدن کیف حاوی پول کرد و به سرعت به همراه راننده یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شد.

سوابق متهمان

بررسی سوابق این گروه از سارقان نشان داد که آنها از مجرمان سابقه داری هستند که از سال 1359 تاکنون به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت، تهدید، مواد مخدر، تحصیل مال نامشروع، سرقت های مقرون به آزار، جعل، تخریب، سرقت داخل خودرو، ایراد ضرب و جرح عمدی، سرقت به عنف (زورگیری) و ... بارها در شهر تهران و دیگر شهرهای مختلف کشور دستگیر و روانه زندان شده اما هر بار پس از آزادی از زندان، ارتکاب جرایم مختلف خود را از سر گرفته اند.

به عنوان نمونه «امیر . ک» دارای 12 فقره سابقه دستگیری در زمینه سرقت، تهدید و ایراد ضرب و جرح عمدی است یا متهم دیگر بنام «مرتضی» بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف کیف قاپی، سرقت، اخلال در نظم، سرقت داخل خودرو و جیب بری دستگیر و روانه زندان شده است.

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و شناسایی کامل مخفیگاه و محل های تردد متهمان و همچنین شناسایی تعدادی از مالباختگان و شکات و همچنین شناسایی تعداد دیگری از محل های ارتکاب سرقت توسط متهمان در سایر شهرها به ویژه در شهرهای شمالی کشور و همچنین شهرهای حاشیه تهران، هماهنگی های لازم با مقام محترم قضایی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و کلیه متهمان در چندین عملیات همزمان، دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرایم مختلف به ویژه در زمینه سرقت و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر تمامی این گروه از متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
United States
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
۰
۰
خیلی خیلی عجیبه كه تصویرشونو نشون دادن اینا ابرو دارن چرا نشونشون میدین بنویسین م ر دب ك ب و..............
نرم افزار موبایل
-
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
۰
۰
واقعا دستگاه قضایی كشور اینقدر كند و ضعیف عمل میكن كه طرف سال 59 تا به حال عمال كثیف انجام داده تازه گرفتنش معلوم دیگه چند وقت دیگه هم ازاد وعفو و دوباره همین اش و كاسه بابا اولا كار درست كنید تا بقیه دزد نشدند دوما دستی پای گردنی از چند نفرشان در ملاع عام بزنیدوسفت وسخت بگیرید مردم امنیت می خواه‍ند همین

نیازمندی ها