یک دختر ایزدی در گفتگو با سی ان ان، مشاهدات خود را از جنایات سرکرده گروه تروریستی داعش تشریح کرد.
کد خبر: ۸۳۳۶۰۱
خاطرات تلخ دختر ایزدی در خانه ابوبکر بغدادی

شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: اطلاعات چندانی درباره زندگی شخصی ابوبکر البغدادی رهبر داعش منتشر نشده است؛ اما به تازگی «آتیکه شوبرت ،» خبرنگار سی ان ان ، توانسته است با یک دختر جوان فرقه ایزدی صحبت کند که نیروهای داعش او را به اسارت گرفته بودند.

این دختر، که زینت نام دارد، به خبرنگار سی ان ان گفت او را به خانه ابوبکر بغدادی بردند و در آنجا برای خانواده بغدادی پخت و پز می کرد و به نظافت خانه او مشغول بود.

این دختر ایزدی در آنجا با دیگر برده خانه بغدادی ، یعنی یک دختر آمریکایی دیدار کرده بود.

زینت گفت:« یک روز دختر آمریکایی را دیدم که گریه می کرد. وقتی از او پرسیدم چرا گریه می کند او در پاسخ گفت بغدادی گفته است می خواهد او را به زور به عقد خودش دربیاورد و زن خودش کند و اگر این کار را نپذیرد او را خواهد کشت.»

وی افزود: «وقتی این سخنان را شنیدم تصمیم گرفتم فرار کنم. می خواستم او را هم با خودم فراری بدهم ، اما او نپذیرفت. وی به من گفت: اگر فرار کنم گردنم را خواهند زد.»

این دختر آمریکایی در نهایت کشته شد. داعش می گوید وی در حمله هوایی هواپیماهای اردنی کشته شد؛ اما مقامات آمریکایی می گویند این روایت درست نیست و خود داعش وی را کشته است.

درخواست های نامشروع حکام عرب از زنان سوری

یک هنرمند زن سوری با انتشار نامه‌ای سرگشاده‌، به اظهارات آنگلا مرکل درباره علت سرازیر شدن سیل آوارگان به کشورهای اروپایی و عدم عزیمت آنها به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پاسخ داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خانم می سکاف بازیگر مشهور سوری در پاسخ به اظهارات صدر اعظم آلمان، با تشکر از کمک های این کشور به آوارگان فراری از مناطق ناآرام منطقه گفت: دلیل سرازیر نشدن آوارگان به برخی از کشورهای عربی، درخواست های بی شرمانه آنها بوده است.

پس از سرازیر شدن موج گسترده آوارگان به آلمان و اتریش، آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور در انتقاد از عدم پذیرش آوارگان سوری و عراقی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گفته بود: آوارگان سوریه و عراق به ما پناه آورده اند، در صورتیکه مکه به آنها نزدیکتر بود!

می سکّاف هنرمند سوری در پاسخ به اظهارات صدر اعظم آلمان نوشته است: بله خانم مرکل! مکه، دبی، مسقط و عمان از برلین و کپنهاگ به ما نزدیکترند. آری! آنها پذیرفتند که به ما کمک کنند؛ اما مشروط به آنکه دختران، خواهران و حتی زنانمان را در اختیار آنها بگذاریم تا به عنوان کنیز، شب ها را با آنها سپری کنند. ولی ما سفر پرخطر در دریا و مواجهه با غرق شدن در امواج یا در کانتینرهای دربسته برای رسیدن به سرزمین شما را بر پذیرش چنین پیشنهاد مفتضحانه ای ترجیح دادیم.

هیلاری کلینتون: عذرخواهی نمی کنم

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در واکنش به انتقادها از به کارگیری سرور شخصی برای رایانامه های وزارت خارجه گفت این اقدامش قانونی بوده است.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون در پی انتشار ایمیل های شخصی اش گفت نیازی به عذرخواهی در استفاده از سرور شخصی برای پست الکترونیکی اش در زمان تصدی گری وزارت خارجه نمی بیند چون کار غیر قانونی انجام نداده است.

کلینتون که در جریان مبارزات انتخاباتی اش در ایالت ایوا به سر می برد گفت این مسئله تاثیری در آینده شغلی اش نخواهد داشت. در رسانه های آمریکایی این مسئله مطرح شده بود که انتشار رایانامه های شخصی کلینتون روی نحوه تبلیغات وی برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری تاثیر گذاشته است.

شبکه ان بی سی به صراحت از هیلاری کلینتون خواسته بود که برای انتشار این پست های الکترونیکی و به خاطر سوءاستفاده از پست دولتی از مردم عذرخواهی کند.

وی با این حال گفت چرا باید برای کاری که قانونی بوده عذرخواهی کند. وی افزود تمام اطلاعاتی که که فرستاده یا دریافت کرده جزء اطلاعات طبقه بندی شده محسوب نمی شدند.

ناکامی ملک سلمان در تغییر دیدگاه اوباما

وزیر خارجه رژیم سعودی گفت که ملک سلمان شاه عربستان در نشست طولانی مدت خود با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نتوانست نظر او را در مورد بحران سوریه تغییر دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، عادل الجبیر در سخنرانی خود در مرکز علوم انسانی اندروملون آمریکا ضمن اعلام این مطلب افزود: واشنگتن از انجام اقدام نظامی در سوریه حتی به طور غیرمستقیم استقبال نکرد.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد واشنگتن در طی سفر ملک سلمان به آمریکا می خواست حمایت خود از عربستان در حمله به یمن را با امتناع از اقدامات جنگجویانه مخالفان در سوریه از جمله ندادن تسلیحات به مخالفان به اصطلاح میانه رو در سوریه معامله کند.

سعودی ها در طی سفر یاد شده سعی داشتند میزبانان آمریکایی خود را نسبت به عقیم بودن دیدگاه مبتنی بر راه حل سیاسی در سوریه بدون ایجاد تغییر در موازنه قوا در صحنه عمل متقاعد کنند به ویژه با توجه به اینکه روسیه طی دو هفته گذشته بر حمایت نظامی خود از ارتش سوریه شدت بخشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
۰
۰
خیلی جالبه یك سری مسلمان از دست هم كیشان و هم وطنان خود به كشورهای مسیحی یا به قول مراجع بلاد كفر فرار میكنند تا كشته نشوند مورد تجاوز از سوی یك مسلمان نما نشوند جالب تر اینكه به كشور مسلمان دیگر هم نمیروند كه بروند مورد ظلم وتجاوز قرار میگیرند وای بر ما مسلمانان كه امنیت در بلاد كفر است خوب به كشورهای مسلمان افریقا و اسیا بنگرید در تمامی انها تجاوز كشتار و لااقل جنگ است تمامی ان هم برای اینكه یك عده میگویند حق را ما میگوییم به این دین درایید طالبان ،القاعده ،بوكو حرام، النصره ،داعش... همه خود را حق میدانند واعتقاد دارند كه اینان راست میگویند.من در جایی خواندم خطرناك ترین كلمه ؟؟؟ كه فكر میكنی حق است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها