خبر رسیده که نخستین بیلبورد تبلیغاتی روی کره ماه بزودی نصب می‌شود که مربوط به یک شرکت تولید نوشابه‌های انرژی‌زاست. در ضمن قرار است مقداری از این مواد انرژی‌زا در ماه قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۳۲۱۲۶
گردش آزاد اطلاعات خدمات رفاهی ـ فضایی!

دوستی بعد از خواندن خبر، این سوال را مطرح کرد که: «حالا تبلیغ هیچی، ولی چرا مقداری از این نوشابه انرژی‌زا را، روی سطح ماه قرار دادند؟» که با این جواب یکی دیگر از دوستانمان روبه‌رو شد: «برای این که اگه بعضی همشهری‌هایمان در اثر استعمال برخی مواد توهم‌زا سر از فضا و کره ماه درآوردند، بتوانند با خوردن این نوشابه‌های انرژی‌زا تجدیدقوا کنند و خودشان را به زمین برسانند!»

حافظ هم یارانه بده بوده!

سخنگوی دولت در یک برنامه تلویزیونی گفت: «پرداخت یارانه 45500 تومانی به ازای هر نفر خلاف قانون است.» چندی پیش هم وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته بود: «شب پرداخت یارانه‌ها شب مصیبت عظمای دولت است!» درباره این دو نقل‌قول نکات زیر قابل بررسی است:

الف ـ خیلی خانواده‌ها با این خرج و مخارج و گرانی‌ها، ماهی 30 شب (و بعضی ماه‌ها 31 شب!) مصیبت عظمای رساندن خرج و دخل به یکدیگر را دارند ... حالا دولت هم یک شب در این حس شریک شود، اشکالی دارد؟

ب ـ اینجا بود که تازه معلوم شد در زمان حافظ هم مشکل پرداخت یارانه‌ها توسط دولت به مردم وجود داشته تا آنجا که حافظ (که خودش رئیس ستاد هدفمندی یارانه‌های شیراز بوده!) درباره شب پرداخت یارانه‌ها سروده بوده:

شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل / کجا دانند حال ما یارانه‌بگیران ساحل‌ها!

ج ـ برای حل شدن مشکل قانونی پرداخت یارانه 45500 تومانی؛ از هر نفر که یارانه می‌گیرد به خاطر انجام این تخلف آشکار و بی‌شرمانه، هر ماه و درست روز بعد از واریز یارانه‌ها، 46600 تومان به عنوان جریمه دریافت شود. به این ترتیب این دولت است که هر ماه برای واریز یارانه‌ها و گرفتن جریمه‌اش با مابه‌التفاوت هزار تومانی، لحظه‌شماری می‌کند!

تعرفه‌های «پراید سل!»

با افزایش تعرفه حق‌التحریر دفترخانه‌های اسناد رسمی، هزینه‌های انتقال سند پراید ۴۱۰ هزار تومان شد. با خواندن این خبر یاد روزهایی افتادیم که سیمکارت تلفن همراه بسیار گران بود، ولی به مرور قیمت سیمکارت ارزان شد و هزینه‌های خدماتش افزایش پیدا کرد ... احتمالا این سیاست در مورد پراید هم در حال اجراست و بزودی می‌توان با 14هزار تومان یک پراید خرید (که یک پراید جایزه هم بعد از اولین استارت زدن برای خریدارش فرستاده می‌شود) منتها پول بنزین و سند زدن و روغن عوض کردن و حتی باد زدن به لاستیک‌هایش سر به 20ـ 30 میلیون تومان می‌زند!

علی زراندوز - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها