رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی اجاره بها در تابستان

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک

روند صعودی اجاره مسکن کنترل می شود

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه افزایش تقاضا در بازار اجاره ، نرخ ها را افزایش می دهد ، گفت: ‌تا پایان شهریور در بازار اجاره بها ثبات برقرار و روند افزایش نرخ اجاره مهار می شود.
کد خبر: ۸۲۴۲۳۳
روند صعودی اجاره مسکن کنترل می شود

حسام عقبایی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما ، با اشاره به کاهش تقاضا در تیرماه به دلیل همزمانی ماه رمضان با این ماه گفت : ‌میانگین نرخ تورم مسکن 10 درصد است که البته این نرخ در برخی از مناطق کمتر از 10 درصد و در برخی از مناطق به 20 درصد هم رسیده است.

وی اظهار داشت : یکی از عوامل موثر در نرخ گذاری بازار مسکن میزان عرضه و تقاضاست که تا پایان شهریور با کاهش تقاضا در این بازار نرخ اجاره هم کاهش می یابد و در حال حاضر هم بازار در دست کنترل است.
عقبایی گفت: ‌از مهم ترین حوزه هایی در این بازار تاثیر گذار هستند حوزه بانکداری است که نیاز به مدیریت جدی دارد و دولت هر چه سریعتر باید نسبت به ورود هلدینگ های ساختمانی متعلق به بانک ها به بازار مسکن ورود کند و ساز و کاری ایجاد شود که بانک ها از انبوه سازان حمایت کنند.
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت:‌ از دیگر راهکارهای تاثیرگذار تشویق به تولید است و دولت همزمان با اینکه طرف تقاضا را تقویت می کند باید مشوق هایی را هم برای طرف عرضه و انبوه سازان تعریف کند و تسهیلاتی را در اختیار تولید قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها