عامل فروش زمین‌هایی به مساحت 500 متر با اوراق جعلی دستگیر شد. متهم با جعل عنوان و مهر کانون حضرت ابوالفضل و تعاونی کارکنان کتابخانه اردبیل، دو واحد آپارتمان را در 892 اوراق به فروش رساند.
کد خبر: ۸۲۳۷۸۸
فروش 2 میلیاردی زمین با اوراق جعلی

مدتی قبل مرد میانسالی به اداره آگاهی مراجعه کرد و از خرید اوراق جعلی خبر داد. او به پلیس گفت: «چندی پیش در جریان فروش آپارتمان 500 متری قرار گرفتم، از آنجا‌ که قیمت آپارتمان مناسب بود و سازمانی که طرف قرار دادم بود، کانون فرهنگی حضرت ابوالفضل نام داشت، بدون تحقیق به آن سازمان اعتماد کرده و آپارتمان را خریداری کردم. اما چندی پیش وقتی زمان تحویل آپارتمان فرار رسید، متوجه شدم که کانون فرهنگی در کار نیست و فروشنده سر من کلاه گذاشته و سند جعلی به من فروخته است.

به دنبال این شکایت بررسی‌ها برای دستگیری عامل این کلاهبرداری آغاز شد و کارآگاهان مبارزه با جعل استان اردبیل با شکایت‌های مشابهی در این خصوص مواجه شدند. متهم پرونده اسناد جعلی زیادی را تحت عنوان کانون فرهنگی حضرت ابوالفضل و تعاونی کارکنان کتابخانه اردبیل به فروش رسانده بود. با مشخص شدن این موضوع و با اطلاعات به دست آمده از شکات، عامل این کلاهبرداری شناسایی و در عملیاتی ویژه دستگیر شد. رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل در رابطه با این خبر می‌گوید: «متهم 892 برگه فروش زمین با مهر و سند جعلی کانون فرهنگی حضرت ابوالفضل و تعاونی کارکنان کتابخانه اردبیل را به فروش رسانده بود. برگه‌های جعلی در رابطه با فروش آپارتمان دو واحدی به مساحت 500 متر مربع بود.

سرهنگ عالیزاده ادامه می‌دهد: «در مجموع متهم جوان 2 میلیارد و 59 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود. اما قبل از آن‌که پسر 24 ساله فرصت فرار به‌دست آورد توسط پلیس دستگیر و به اداره آگاهی انتقال داده شد. متهم جوان ابتدا منکر کلاهبرداری میلیاردی خود بود اما در مواجهه با مالباختگان به ناچار لب به اعتراف گشود و به جرم خود اعتراف کرده و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.»

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها