تردد وسایل نقلیه سنگین در شهر بجنورد، سال‌هاست به یکی از مشکلات این شهر تبدیل شده است. مسئولان استانی، احداث کنار گذر شمالی را تنها راهکار حل این معضل می‌دانند که به دلیل طولانی شدن روند ساخت آن، هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
کد خبر: ۸۲۱۸۲۹
تردد وسایل سنگین، باری بر دوش شهر بجنورد

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم درخصوص تردد و پارک وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر بجنورد گفت: متاسفانه تاکنون به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای تردد اتوبوس‌ها و کامیون‌ها، بار ترافیکی و مشکلات این وسایل به‌صورت موقت توسط کمربندی‌های داخل شهر بجنورد رفع شده است.

سعید سبحانی با اشاره به این که تردد و پارک وسایل نقلیه سنگین تاکنون مشکلات زیادی در سطح شهر به وجود آورده است، افزود: از آنجا که پلیس راه بجنورد از لحاظ موقعیت مکانی در محدوده شهر قرار گرفته و کنار گذر شمالی این شهر نیز هنوز کامل نشده است، لذا اتوبوس‌ها به‌طور موقت از کمربندی‌های سطح شهر تردد می‌کنند.

وی گفت: جانمایی احداث این پلیس راه در گردنه امین‌الله در مسیر جاده بجنورد به جنگل گلستان به مساحت 3000 متر‌مربع و با اعتبار یک میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در مدت زمان یکسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

سبحانی ابراز امیدواری کرد، با تکمیل باند دوم کنار گذر شمالی و جابه‌جایی پلیس راه، تردد تمام وسایل نقلیه سنگین به‌صورت کامل در شهر ممنوع و تردد آنها در محورهای برون‌شهری امکان‌پذیر خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های مسافربری استان در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص پارک وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر گفت: اکنون ترمینال مسافربری به‌صورت موقت تا زمان احداث ترمینال جدید وجود دارد و تمام اتوبوس‌ها باید از این مکان برای پارک استفاده کنند.

وی افزود: در ارتباط با کامیون‌ها و تریلرها نیز طی چند سال گذشته دو تا سه مکان برای پارک و اسکان پیش‌بینی شد تا در نهایت اداره کل راه و شهرسازی استان، زمینی را به مساحت 9000 متر‌مربع در حاشیه کنار گذر شمالی در اختیار شرکت‌های حمل و نقل قرار داد.

سبحانی خاطرنشان کرد: این زمین برای احداث شهرک حمل و نقل به تمام شرکت‌های حمل و نقل در حال فعالیت و همچنین دارای مجوز اختصاص پیدا کرده و باید نسبت به احداث پارکینگ و حتی محل‌های خدماتی و رفاهی اقدام کنند که در صورت عدم ساخت طی دوره زمانی مشخص، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به باز‌پسگیری این مکان‌ها اقدام خواهد کرد.

وی یکی از مهم‌ترین علل تمایل نداشتن رانندگان را به محل مشخص شده برای پارک وسایل نقلیه، رمپ‌های ورودی و خروجی دانست و گفت: متاسفانه رمپ‌های ورودی و خروجی برای عبور و مرور این ماشین‌ها به سایت پیش‌بینی نشده و همین مسأله موجب شده بسیاری از رانندگان تمایلی برای رفتن به محل مورد نظر نداشته باشند.

عباس فتوره‌چی - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها