سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا:

تمرکز بر رسیدن به توافق پیش از مهلت پایانی است

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: هرچند ما برای حل کردن مساله ایران قبل از ضرب الاجل پایانی مذاکرات عجله نمی کنیم، اما تمرکز ما اکنون این است که به یک توافق قبل از مهلت پایانی برسیم.
کد خبر: ۸۱۵۱۵۵
تمرکز بر رسیدن به توافق پیش از مهلت پایانی است

پایگاه اینترنتی یورونیوز فارسی نوشت: مذاکرات بر سر برنامه هسته ایران روز دوشنبه و پیش از مهلت پایانی روز سه شنبه ادامه یافت.

همزمان گفته می شود ضرب الاجل که پیشتر برای کسب توافق سه شنبه هفتم ژوییه، تعیین شده بود احتمال دارد دو روز دیگر تمدید شود.

آلن ایر به خبرنگار شبکه «یورونیوز» گفت: ما دنبال توافق خوبی هستیم و صرفا برای حل کردن این مساله قبل از ضرب الاجل پایانی مذاکرات عجله نمی کنیم.

وی افزود: باید سنجیده عمل و با جدیت کار کنیم، اما اکنون تمرکز ما این است که به یک توافق قبل از مهلت پایانی برسیم و اگر نتوانیم، آن وقت دوباره بررسی می کنیم. همه احتمالات وجود دارد.

این رسانه ادامه داد: برای اولین بار در این دور از مذاکرات هسته ای نشستی با حضور وزیر خارجه ایران همراه همتایان کشورهای عضو 1+5 و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

خبرنگار یورونیوز از وین در این باره گزارش داد: «مذاکرات وارد مرحله بسیار حساسی شده است. در ساعات پایانی مذاکرات تمام چشم ها به درهای بسته هتل کوبورگ دوخته شده است و باید دید که آیا وین می تواند نقطه پایانی بر این مذاکرات پس از یک دهه باشد».(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها