دادستان کل کشور در گفتگوی تلویزیونی؛

فساد اقتصادی دغدغه مدیران و مسئولان کشور است

دادستان کل کشور با اشاره به این که مفاسد اقتصادی دغدغه مدیران و مسئولان کشور است، گفت: 10 سال قبل مقام معظم رهبری منشور مبارزه با فساد را صادر کردند.
کد خبر: ۸۱۰۸۸۳
فساد اقتصادی دغدغه مدیران و مسئولان کشور است

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در گفتگوی تیتر امشب شبکه خبر، مفاسد اقتصادی را دغدغه جدی مردم ، مدیران و دلسوزان نظام دانست و افزود : رهبر معظم انقلاب ده سال پیش بیانیه یا منشور مبارزه با مفاسد اقتصادی را صادر و در آن وظایف سه قوه را تعریف کردند .

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ریشه ها و عوامل مفسده اقتصادی اظهار داست : پیشگیری بر درمان مقدم است پس اگر در نظام پولی و بانکی سیستمی نظام مند وجود داشته باشد هرگز چنین مفاسدی رخ نمی دهد .

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه و نظام های کنترلی به هیچ وجه کافی نبوده است تصریح کرد : اصلاح این نظام ها بر عهده دستگاه های اجرایی است زیرا تا مفسده ای شکل نگیرد و پرونده ای تشکیل نشود کار قوه قضائیه آغاز نمی شود.

حجت الاسلام رئیسی، کار اصلی دستگاه قضا در مفاسد اقتصادی را برخورد تعیین کننده با مفاسد دانست و گفت : رسیدگی دقیق ، سریع ، عادلانه ، بدون تبعیض و صدور حکم قاطعانه در پیشگیری از حوادث آینده و عبرت دیگران نقش بسزایی دارد .

دادستان کل کشور با اشاره به پرونده های خرد و کلان مفاسد اقتصادی در سطح کشور و اینکه به موجب قانون پس از محکومیت قطعی باید درباره پرونده اطلاع رسانی شود گفت : دستگاه قضایی و اجزای قوه قضائیه که با مفاسد اقتصادی برخورد می کنند در کار خود کاملا جدی و بااراده هستند .

وی افزود : جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ، هر چند وقت یک بار ، با حضور نمایندگان روسای سه قوه ، برگزار می شود و در این جلسات مشکلات مفاسد اقتصادی مطرح می شود و کارگروه های مشترک این مشکلات و راهکار های رفع آنها را بررسی می کنند .

حجت الاسلام رئیسی درباره پرونده های زمین خواری به تشکیل شوراهای حفظ حقوق بیت المال اشاره و تصریح کرد : این شورا با شرکت مسئولان عالی قضایی و اجرایی برای جلوگیری از تصرف زمین ، جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی و ویلاسازی های غیرمجاز تشکیل جلسه می دهد .

دادستان کل کشور ادامه داد : پارسال بیش از 40 هزار هکتار زمین که توسط افراد متخلف تصرف شده بود ، رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی حوزه های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ، مرزبانانی در کشور داریم که از مرزهای ما محافظت می کنند درباره زمین خواری و مرزبانی از این زمین ها افزود : سازمان جنگل ها و مراتع موظف است از جنگل ها حفاظت کند تا هیچ زمینی تغییر کاربری نشود و در زمین های موثر کشاورزی ویلا ساخته نشود .

حجت الاسلام رئیسی با تاکید براینکه دستگاه های مرزبان در این زمینه اهمال می کنند گفت : رهبر معظم انقلاب در بیانات اسفند خود فرمودند تحت هیچ شرایطی یک زمین خوار حتی اگر تعاونی ، دولت یا حوزه علمیه باشد اجازه ندارد در یک قطعه زمین به صورت غیرقانونی حتی مکان مقدس بسازد .

دادستان کل کشور برخورد با دستگاههای دولتی را مضاعف دانست و اظهار داشت : باید بدون رعایت وابستگی متخلف به دستگاه ها ، بدون در نظر گرفتن ارتباطات و بدون رودربایستی ، متخلف به دستگاه قضا معرفی شود تا قوه قضائیه ، بدون نوبت به پرونده زمین خواری رسیدگی و آن را از تصرف خارج کند.

وی در ادامه به تشکیل کارگروهای ذیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای پیگیری پرونده معوقات بانکی اشاره و تصریح کرد : از نظام بانکی انتظار داریم از این پس اجازه ندهد معوقات بانکی افزایش یابد چرا که با کاهش معوقات بانکی ، اعتماد مردم به نظام بانکی بیشتر خواهد شد .

حجت الاسلام رئیسی همچنین موسسات مالی غیرمجاز را تهدید جدی نظام پولی ، مالی و بانکی کشور ارزیابی کرد و افزود : بانک مرکزی باید به موسسات مالی غیرمجاز نخست اخطار کند ، سپس از نیروی انتظامی بخواهد تا این موسسات را تعطیل کند و در نهایت متخلفان را به قوه قضائیه معرفی کند زیرا ادامه فعالیت این موسسات به هیچ وجه به صلاح کشور نیست . (شبکه خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
۰
۰
ای كاش مقداری چند درصدی با شیب ملایم و كلید مناسب به داد این مردم میرسیدید
......
س
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
۰
۰
...
فعلا كه بزرگترین فسادهای مالی تو بدنه دولت و نظام داره ایجاد میشه

نیازمندی ها