عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی:

بازدید از مراکز نظامی در توافق سعد آباد کلید خورد

سید حسین نقوی گفت:بازرسی از مراکز نظامی کشور در توافق سعدآباد و در زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی آقای روحانی صورت گرفت ولی اجرای آن به دولت بعدی (احمدی نژاد)هم کشیده شد وگزارش آن داده شد.
کد خبر: ۸۰۷۴۳۲
بازدید از مراکز نظامی در توافق سعد آباد کلید خورد

سید حسین نقوی نماینده ورامین در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به در خواست غرب برای بازدید از مراکز نظامی کشور افزود:بازرسی های سر زده اگر در قالب پروتکل های الحاقی مطرح شود باید مورد بحث قرار گیرد و قطعاً تیم مذاکره کننده حق ندارد در این زمینه اجازه‌ای صادر کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه اگز قرار است بازدیدها در چارچوب پروتکل الحاقی باشد مجلس باید در این زمینه تصمیم گیری کند گفت:دولت موظف است اعلام کند که قصد دارد پروتکل الحاقی را بپذیرد اما مجلس باید در صحن علنی تصمیم بگیرد که چه پروتکلی با چه موادی باید به تصویب برسد تا مشکلی بوجود نیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: پروتکل الحاقی یک توافق بین المللی است و دراین توافق کشورها حق تحفظ داشته و می توانند بگویند که این پروتکل را منهای برخی بندها می‌پذیرند،کما اینکه برخی کشورهای نیز از این رو یه پیروی کردند.

وی تأکید کرد: اگر تیم مذاکره کننده بخواهد خارج از این موضوع، توافقی در جهت بازرسی ها انجام دهد خلاف خطوط قرمز عمل کرده و قطعا مردم این اجازه را نخواهند داد.

نقوی در مورد تصمیم گذشته پیرامون بازدید از مراکز نظامی گفت:شرایط در آن زمان به گونه ای بود که نظام تصمیم گرفت چنین کاری انجام بشود اما اعتقاد داریم که مذاکره کنندگان در آن زمان هم کوتاهی کردند و نباید زیر بار چنین تصمیمی می رفتند .

وی افزود:البته هر اقدامی در طول زمان تعریف خودش را می تواند داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها